- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

درصد جذب بودجه شهرداری اصفهان در سال ۹۷ بالاتر از دیگر شهرهای کشور بود

درصد جذب بودجه شهرداری اصفهان در سال ۹۷ بالاتر از دیگر شهرهای کشور بود/ در شرایط بحران هم دیپلماسی شهری را تقویت کردیم

شهردار اصفهان گفت: درصد جذب بودجه شهرداری اصفهان برای سال ۹۷ از همه شهرهای کشور جلوتر بوده و تفاوت فاحشی را با برخی کلانشهرهای کشور نشان می دهد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به وضعیت شهرداری اصفهان در حوزه مالی و اداری، اظهار کرد: وضعیت مالی و اداری شهرداری از نظر پرسنل و نیروی انسانی وضعیت چندان مناسبی نبود و در صورتیکه وضعیت به کارگیری جذب نیروی های متعدد ادامه پیدا می کرد این وضعیت تشدید می شد. با برنامه ریزی های دقیق سال گذشته نه تنها این سیل به کارگیری نیروها روند نزولی پیدا کرد بلکه ۶۰۰ نیرو نیز با بازنشستگی کاهش پیدا کردند.
وی تصریح کرد: از ابتدای مدیریت شهری در این دوره، بدهی ها تمام فعالیت های عمرانی را با چالش بسیار بزرگی مواجه کرده بود اما امروز بخش بسیار بزرگی از آنها تسویه و مشکلات بزرگ مالی با بانک ها حل شده است.
شهردار اصفهان با اشاره به تغییرات حوزه شهرسازی و با بیان اینکه گرفتن پروانه ساختمان امروز تنها یک ماه و گرفتن پایان ساخت ۴۵ روز زمان می برد، گفت: با مصوبات شورای شهر و بسته های تخفیفی، درصد صدور پروانه ها افزایش پیدا کرده که همین موضوع موجب افزایش درآمدهای شهرداری در حوزه شهرسازی شده است به نحوی که با جذب ۸۸ درصدی بودجه سه هزار میلیاردی سال گذشته، درصد جذب بودجه شهرداری اصفهان برای سال ۹۷ از همه شهرهای کشور جلوتر است و تفاوت فاحشی را با برخی کلانشهرهای کشور نشان می دهد.
وی اضافه کرد: پیشنهاد بودجه ۴ هزار و ۱۰۰ میلیاردی بر همین مبنا برای سال جاری پیشنهاد شده است که امیدوارم با اقدامات مبتنی بر برنامه آن را نیز بتوانیم تحقق ببخشیم.
نوروزی با اشاره به برنامه های فرهنگی شهرداری، افزود: اعیاد ملی مذهبی و ایام سوگواری شهرداری توانست نقش بسیار خوبی را ایفا کند. در دهه فجر امسال با توجه به ابتکار و خلاقیت هایی که انجام شد تمام کسانی که نقدهایی به شهرداری داشتند دهه فجر را دهه باشکوهی برای اصفهان ذکر کردند.
وی با بیان اینکه در سال ۹۷ در هفته فرهنگی و روز اصفهان نیز برنامه های متعددی اجرا شد، گفت: برای امسال نیز به منظور همدردی و همراهی با سیل زدگان جشن های هفته فرهنگی اصفهان تغییر رویکرد داد و برای آنها جایگزین انتخاب شد تا موجب فرهنگ سازی مناسب از موضوع همدردی و همدلی با هموطنان، ایثار و خدمت رسانی به مردم شده و سبب ایجاد شادی در دل همه ملت ایران شود.
شهردار اصفهان با اشاره به حوادث سیل و زلزله در کشور و نقش شهرداری اصفهان، ادامه داد: بخشی از امکانات شهرداری اصفهان در زمان زلزله کرمانشاه در اختیار این شهر قرار گرفت. در سیل خرم آباد نیروهای شهرداری اصفهان به عنوان نخستین امدادرسانان در این شهر حضور پیدا کردند که این موضوع مورد توجه ویژه معاون اول رییس جمهور قرار گرفت. در خوزستان نیز شهرداری اصفهان با حضور به هنگام خود توانست خدمات خود را به مردم سیل زده این شهر ارائه کند. مردم اهواز با حضور اصفهانی ها در کنار خود آرامش پیدا می کردند و می گفتند اگر اصفهانی ها آنجا نبودند کار برای مردم اهواز بسیار سخت می شد.
وی هدف شهرداری اصفهان را رضایتمندی مردم ذکر کرد و افزود: در شهرستان اصفهان بالای ۹۰ درصد جمعیت شهرنشین هستند که اگر ما بتوانیم خدمات خود را به خوبی به آنان ارائه دهیم امنیت تداوم پیدا می کند. اقدامات شهرداری اصفهان در شرایط بحرانی استان های دیگر نیز موجب تقویت دیپلماسی شهری و نزدیک شدن دل ها و باز کردن باب گفت و گوها شد.
نوروزی تاکید کرد: شهرداری اصفهان با تعامل بسیار خوبی که با مدیریت عالی استان دارد تلاش می کند سال ۹۸ نیز مانند سال ۹۷ در تمام حوزه ها بدرخشد.
وی با اشاره به رضایتمندی گردشگران در ایام نوروز، تصریح کرد: طبق نظرسنجی هایی که توسط جهاد دانشگاهی اصفهان انجام شد میزان رضایت مسافران ۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده بود.
شهردار اصفهان با بیان اینکه تحقق بودجه سال گذشته شهرداری اصفهان در کشور نمونه بود، گفت: امیدوارم در سال ۹۸ نیز شاهد تحقق بودجه شهرداری بیش از ۸۸ درصد بوده و شاهد رونق گردشگری و افزایش رضایتمندی بیشتر مردم باشیم.