- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

تردد افراد سالمند در شهر به ابتکار و حمایت شهرداری گرگان با اجرای طرح پرچم ویژه سالمندان، منظم و ایمن می شود.

عبور و مرور سالمندان گرگان ایمن و منظم می شود

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاعات روابط عمومی شهرداری گرگان ، سرپرست واحد ترافیک این شهرداری در باره اهداف این طرح گفت: احترام به حقوق عابرین پیاده، توجه ویژه به سالمندان شهر، تسهیل در رفت و آمد افراد سالخورده و ایمنی در عبور و مرور و آموزش و فرهنگ سازی به شهروندان برای عبور از عرض خیابان، فقط از طریق گذرگاه عابر پیاده از اهداف اجرای طرح پرچم ویژه عبور برای سالمندان است.

محمد کریمی نژاد تصریح کرد: این اقدام حرکتی برای تغییر در نگرش رانندگان به منظور ایجاد آرامش و ایمنی و پرهیز از رفتارهای پرخطر در میان شهروندان از جمله سالمندان است که پس از تصویب در شورای ترافیک شهرستان و تایید و موافقت اعضای کمیته فنی شورای ترافیک استان اجرایی می شود. سرپرست واحد ترافیک شهرداری گرگان در باره چگونگی اجرای این طرح اعلام کرد: قبل از اجرای این طرح، سالمندان شهر ، در محل کانون جهاندیدگان در قالب برنامه آموزشی، با نحوه استفاده از پرچم برای عبور از گذرگاه عابر پیاده آشنا خواهند شد.

کریمی نژاد در باره اطلاع رسانی اجرای طرح پرچم به ویژه برای رانندگان تاکسی و اتوبوس نیز یادآور شد: برای مطلع ساختن رانندگان قبل از اجرایی نمودن طرح، نشست مشترکی با مدیران عامل سازمان های تاکسی رانی و اتوبوس رانی برگزار خواهد شد. نصب بنرهای اطلاع رسانی در سطح شهر نیز از دیگر اقدامات در این راستاست.

یادآوری می شود سازمان جهانی بهداشت، سیاست گذاری در تعیین شهرهای دوستدار سالمندان، طرحی مبتنی بر معیارهای اساسی و زیربنایی در طراحی سیستم های خدمات شهری در بخش های مختلف به ویژه حمل و نقل، آموزش بهداشت و درمان، ارتباطات، مسکن، مبلمان شهری و نوع مناسبات اجتماعی و فرهنگی را ارائه کرده است که با اجرای طرح پرچم ویژه برای سالمندان، گرگان در کشور به عنوان یکی از شهرهای دوستدار مناسب سازی وضعیت سالمندان معرفی می شود.

لازم به ذکر است هادی کلانتری، معاون دفتر فنی استانداری گلستان پس از استماع ارائه نحوه ی اجرای طرح پرچم در این جلسه، اعلام کرد: در حالی که ما گرفتار برنامه های روزمره هستیم، شهرداری گرگان با همت و ابتکار واحد ترافیک، طرحی همراه با تفکر و برنامه ریزی را ارائه داده است.