- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

نمایشگاه شهید رمضان ویژه ی سیره حضرت علی (ع) افتتاح شد.

به مناسبت ماه مبارک رمضان و به همت هیئت رزمندگان اسلام شهرستان رامسر و با مشارکت شهرداری رامسر نمایشگاه شهید رمضان در مجتمع آموزشی وابسته به دانشگاه علوم قرآنی اراک گشایش یافت.
حجت الاسلام تسخیری گفت: امسال بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند و هیئت رزمندگان اسلام شهرستان هم برخودش تکلیف دید که در راستای این نامگذاری اقدام کند.
وی افزود: در ابتدای سال هم با توجه به ایام فاطمیه نمایشگاه مادر بی نان را داشتیم و طبق بررسی که کردیم بیش از ۶۰۰۰ نفر بازدید کننده داشت که بسیار برای بازدید کنندگان تاثیر گذار بود.
وی در خصوص سیره حضرت علی بیان کرد: در تاریخ اسلام نقش حضرت علی (ع)ممتاز و برجسته و نمایشی از اوج ولایتمداری ،ایمان ،شجاعت و خلوص است.
وی اظهار داشت: این نمایشگاه دارای ۱۹ غرفه بوده و تا پایان ماه رمضان از ساعت ۱۶ لغایت ۲۳ جهت بازدید عموم هموطنان و گردشگران دایر است.
وی بیان داشت:راه اندازی غرفه کودک همراه با آموزش مفاهیم دینی و غرفه کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی از برنامه های جانبی نمایشگاه می باشد.
وی تصریح نمود:در این نمایشگاه تلاش شد به همت جوانان هیئت رزمندگان اسلام گوشه ای از زوایای زندگی حضرت علی علی (ع) از تولد تا غدیر و شهادت ،لیله المبیت ،سرکشی از یتیمان ،انفاق ،شهادت ،دفاع مقدس و معنویت را هنرمندانه به تصویر بکشد.
وی گفت:از شهروندان ،گردشگران ،نوجوانان و جوانان ،کارکنان ادارات دعوت می نماییم تا از این نمایشگاه دیدن نمایند.
در ادامه آئین افتتاح نمایشگاه شهید رمضان فرماندار شهرستان رامسر گفت:در سال اقتصاد و فرهنگ باید با عزمی راسخ و مدیریتی توانمند گام های اساسی برداشته و مهمترین روش مقابله با تهاجم فرهنگی ،ترویج و گسترش ارزش های دینی است.
حسین سروری افزود: نباید ارزش های فرهنگی و مذهبی در جامعه کم رنگ شود،مسولان و متولیان باید دست به دست هم بدهند تا ارزش های مذهبی ،و آموزه های پیامبر اعظم (ص)و اهل بیت در جامعه گسترش یابد.
وی اظهار داشت:متاسفانه در اثر سهل انگاری ها ما شاهد عدم آشنایی شایسته نسل جوان با آموزه های دینی هستیم.
وی گفت:ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی برای بهره مندی از فضای معنوی ،خودسازی ،گام برداشتن در مسیر الهی و فرهنگ علوی است.
وی افزود:حضرت علی (ع) الگوی یک انسان کامل، مظلومانه در این ماه نزول قرآن به شهادت رسیدند و نهج البلاغه به عنوان کتابی ارزشمند نیز مظلوم ترین و مهجورترین است.
فرماندار رامسر در ادامه گفت:برپایی نمایشگاه مادر بی نشان در ایام نوروز و نمایشگاه زیباو هنرمندانه شهید رمضان به همت جوانان بی ادعا ،مخلص هیئت رزمندگان اسلام کار فرهنگی و دینی برجسته در سطح ملی و اقدام بزرگ فرهنگی و شایسته تقدیر است.
وی از روسای ادارات خواست با برنامه ریزی زمینه بازدید کارکنان ادارات و خانواد ه هایشان را از این نمایشگاه فراهم آورند.