مشارکت و همفکری شهروندان و علما در پیشبرد امور و تحقق اهداف بسیار حائز اهمیت است
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زاهدان

مشارکت و همفکری شهروندان و علما در پیشبرد امور و تحقق اهداف بسیار حائز اهمیت است...

تاریخ انتشار: 30 آوریل 2019 - اخبار, اخبار شوراها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

دکتر بحرپیما: مشارکت و همفکری شهروندان و علما در پیشبرد امور و تحقق اهداف بسیار حائز اهمیت است
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زاهدان در مراسم گرامیداشت روز ملی شوراها گفت: شوراها واسطه بین مردم و مسئولین هستند لذا توزیع امکانات در نقاط حاشیه ای و کمتر برخوردار شهر به عنوان یکی از اولویتهای شورای اسلامی شهر و شهرداری همواره مطرح بوده است.
دکتر بحر پیما افزود: اگر چه اجرای امور عمرانی، توسعه فضای سبز، جمع آوری زباله و سایر امور از این دست به عنوان یکی از ابعاد همواره در دست اقدام است اما این کافی نیست و بایستی به بعد اجتماعی و انسان محوری شهرها نیز به صورت ویژه توجه شود.
وی تصریح کرد: انتظار داریم تمامی دستگاه ها به این بُعد مهم توجه کنند و حرمت اسلامی انسانها را آنطوری که مورد نظر دین مبین اسلام است مد نظر قرار دهند و به انسان محوری در فضاهای شهرها بپردازند و برای اموری از قبیل مناسب سازی فضاهای شهری برای شهروندان به ویژه معلولین و سالمندان گرامی را نیز اهمیت قائل شوند
وی با اشاره به نقش و اهمیت حضور بانوان در جامعه گفت: با توجه به جایگاه مهم زنان در جامعه بایستی موضوع توجه به این قشر مهم در امر شهرسازی باتوجه به نقش ۵۰درصدی مشارکت آنان همواره مد نظر قرار داشته باشد.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر زاهدان در ادامه به موضوع الکترونیکی کردن امور جهت ارائه خدمات به شهروندان اشاره کرد و گفت: یکی از امور مهمی که همواره به آن تاکید کرده ایم موضوع مکانیزاسیون کردن امور به ویژه صدور پروانه ساختمانی و اخذ عوارض بوده چرا که تحقق این امر شفاف سازی و تنویر افکار عمومی را در مباحث مالی در پی خواهد داشت.
وی افزود: با تلاش همکاران ما در مجموعه شهرداری زاهدان خوشبختانه تحقق بالای ۹۰ درصدی بودجه شهرداری زاهدان را در سال گذشته شاهد بودیم که این خود یک امر بی سابقه ای است و نشان از درایت و تلاش مضاعف همکاران ما در شهرداری دارد.
وی با تاکید بر قانون مداری گفت: توجه به قوانین و تبعیت از اسناد بالادستی همواره مورد توجه ما بوده و در این رابطه نشستهای متعددی را برگزار کردیم اما به جهت وجود برخی نقایص و کاستی ها در امور جا دارد که از شهروندان محترم عذرخواهی کنیم.
وی تاکید کرد: اگر همراهی و مشارکت مردم را در امور داشته باشیم قطعاً مشکلات و نقایص به حداقل خواهد رسید و ما انتظار داریم تمامی شهروندان با مشارکت همه جانبه در این راستا یاری رسان مسئولین و مدیران شهری باشند که البته مشارکت فکری آنها در این مسیر می تواند در اولویت بندی امور کمک شایانی به مدیران کند
وی نقش علما و معتمدین را در بهبود کیفیت خدمات شهری بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به وسعت شهر و گستردگی مسائل و مشکلات، از علما و معتمدین انتظار داریم با توجه به نفوذی که در بین مردم دارند بیش از پیش به موضوع تشویق و مشارکت پذیری مردم در نگهداری خدمات ارائه شده توجه کنند تا زحمات و تلاشهای صورت گرفته نمود بیشتری داشته باشند.
وی در پایان گفت: همه ما منتخبین مردم عزیز هستیم و تلاش می کنیم برای خدمت بهتر و بیشتر به مردم که در نهایت خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است از تمامی ظرفیتها استفاده کنیم.

چاپ چاپ