تداوم رویدادهای ملی موجب معرفی ظرفیت‌های گردشگری قزوین خواهد شد
تاریخ انتشار: 02 می 2019 - اخبار شهرداری ها, اختصاصی

تداوم رویدادهای ملی موجب معرفی ظرفیت‌های گردشگری قزوین خواهد شد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

دکتر علی صفری، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین:
دکتر علی صفری، شهردار قزوین و رئیس شورای سیاستگذاری دومین دوره جشنواره ملی عکس دارالسلطنه گفت: برگزاری و تداوم رویدادهای ملی در حوزه‌های هنری، فرهنگی، اجتماعی و… در شهر قزوین می‌تواند پتانسیل‌های این کهن شهر را به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب به شهروندان و گردشگران معرفی کند.

به گزارش سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین؛ دکتر صفری افزود: اصلی‌ترین هدف از تداوم جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین و برگزاری نخستین ماراتن عکاسی کشور در اردیبهشت ماه سال جاری، معرفی ظرفیت‌های گردشگری این شهر به ویژه بافت تاریخی، در سطوح ملی و بین‌المللی است.

وی تصریح کرد: با توجه به سبقه تاریخی و هویت با ارزش شهر مینودری، جاذبه‌های گردشگری قابل توجهی در دل آن وجود دارد که ارتباط بین آنها، محور گردشگری تاریخی- فرهنگی را شکل داده است.

شهردار قزوین عنوان کرد: تمام برنامه‌های ملی در مجموعه مدیریت شهری قزوین با هدف ثبت جذابیت‌های این شهر در اذهان اقشار مختلف گردشگران، حفظ و نگهداری اصالت کالبدی و فرهنگی این شهر، تشویق شهروندان به بازآفرینی شهری و مشارکت اجتماعی در اداره امور شهری و رونق گردشگری برگزار می‌شود.

دکتر صفری ادامه داد: با توجه به استقبال مناسب عکاسان از برگزاری اولین دوره جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین و ثبت مستند فاخر تصویری از محدوده دولتخانه و سبزه‌میدان به عنوان اولین محور، این رویداد هنری با نگاهی تازه و در سایر بخش‌ها و محورهای شهر قزوین مدنظر قرار گرفته است.

این مقام مسئول با بیان این‌که با برگزاری نخستین ماراتن عکاسی ایران در طول مسیر گردشگری فرهنگی- تاریخی، تعداد قابل توجهی عکاس به عنوان گردشگر هنری وارد قزوین خواهند شد، گفت: این امر سبب ایجاد شور و نشاط اجتماعی در روزهای برگزاری جشنواره در محور گردشگری و شهر و ثبت تعداد قابل توجهی تصاویر مستند اجتماعی و معماری از این محور خواهد شد.

دکتر صفری اضافه کرد: برند‌سازی و ثبت محور گردشگری در قالب مسیر جذاب پیاده‌روی در اذهان شهروندان و گردشگران و معرفی دیگر ظرفیت های این محور به مخاطبان حوزه گردشگری با استفاده از ظرفیت عکاسان به عنوان مبلغان هنری کشور است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی عکس دارالسلطنه اظهار امیدواری کرد: با برگزاری شایسته دومین دوره این جشنواره و نخستین ماراتن عکاسی کشور و معرفی پتانسیل‌های متعدد این شهر از دریچه دوربین عکاسان در سطوح ملی و بین‌المللی و از طریق فضای مجازی، شاهد حضور گردشگران تخصصی بیشتری در آینده‌ نه چندان دور در قزوین باشیم.

چاپ چاپ