- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

جمالی‌نژاد :عدم توجه به شهرهای کوچک باعث مهاجرت می شود .

❇️جمالی‌نژاد :عدم توجه به شهرهای کوچک باعث مهاجرت می شود
?بافت‌های تاریخی که دارای میراث ارزشمند شهری و در برگیرنده ارزش‌های معماری هستند، در حال حاضر به دلیل نداشتن برنامه منسجم و اثربخش صدمات بسیاری دیده‌اند.
?بخش زیادی از مهاجران در این مناطق شامل ۲۴ هزار و ۱۴۱ هکتار در ۱۷۵ شهر و ۶۰۰ محل ساکن شده‌اند.

?وی در خصوص بافت‌های ناکارآمد شهری توضیح داد: در شهرها در حدود ۵۵ هزار و ۱۰۴ هکتار بافت ناکارآمد شهری در ۴۶۵ شهر و یک هزار محله وجود دارد. بافت های ناکارآمد شهری از دهه ۱۳۳۰ شکل گرفتند و متاسفانه اکثر مهاجران در داخل این بافت های فرسوده مستقر شده‌اند.

?رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین درخصوص سکونتگاه‌های غیررسمی تصریح کرد: برآورد می‌شود ۱۱ میلیون از جمعیت کشورمان در سکونتگاههای غیررسمی در۱۱۰ شهر و در ۱۱۰۰ محله در مساحتی حدود ۶۱ هزار و ۶۵۷ هکتار از اراضی شهری و روستایی مستقر هستند.

?جمالی‌نژاد با اشاره به سیاست‌های اصلی شهرداری‌ها برای مقابله با حاشیه‌نشینی خاطرنشان کرد: سیاست‌های شهرداری‌ها به این گونه نیست که خدایی ناکرده برخورد انتزاعی با این افراد مهاجر صورت گیرد، به طور یقین نمی‌توان با این میزان زیاد از مساحت و این میزان زیاد از جمعیت برخورد کرد.

?معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه عدم توجه به شهرهای کوچک و روستاها باعث بروز مهاجرت می‌شود، خاطرنشان کرد: معتقدم در کنار اینکه باید به علت‌ها پرداخت و به علل اصلی توجه کرد، باید در بافت‌های ناکارآمد و حاشیه نیز ظرفیت‌های فرهنگی را فعال کرده و خدمات‌رسانی اجتماعی در این منطقه داشته و به آسیب‌های اجتماعی توجه داشته باشیم.