تاریخ انتشار: 14 می 2019 - اخبار

برپایی پیاده راه فرهنگی و هنری در منطقه ۷

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه ۷ گفت: پیاده راه فرهنگی و هنری”شهر رمضان” در راستای تقویت هویت محله ای با تأکید بر پتانسیل های منطقه ای در باغ موزه قصر برپا شد .

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، سمیه حاجوی با تاکید بر لزوم ایجاد تغییرات فرهنگی به عنوان اصل اساسی در تحول و اصلاح جامعه و دستیابی به توسعه پایدار شهری، عنوان کرد: معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه با استفاده از پتانسیل های فرهنگی موجود که دارای سبقه تاریخی ، سیاسی و فرهنگی هستند اقدام به برپایی پیاده راه فرهنگی و هنری شهر رمضان در باغ موزه قصر کرد.

وی یادآور شد: برپایی سکوی هنر با اجرای برنامه های هنری و موسیقی با رویکرد مذهبی ، بخش رونق تولید و حمایت از کار آفرینان، برنامه های سلامت محور از قبیل مشاوره تغذیه سالم با حضور سازمان های مردم نهاد و مشاوره طب سنتی، بخش کودک و نوجوان همراه با برگزاری مسابقات قرآنی و قصه گویی، بخش ورزش، بازی و سرگرمی، بازی های فکری و مهارتی، بخش تغذیه سالم و افطاری ساده و بخش کتاب با برپایی کافه کتاب و عرضه و توزیع کتاب و محصولات فرهنگی از جمله فعالیت هایی است که در این طرح اجرا می شود.

شهردار منطقه ۷ در ادامه از برگزاری محفل انس با قرآن در مساجد منتخب سطح منطقه همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد و با اشاره به اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان در ترویج فرهنگ و آموزه های قرآنی، خاطرنشان کرد : محافل انس با قرآن ساعتی پیش از اذان مغرب و عشاء و با حضور گروه قرآنی رضوان ، اجرای تلاوت مجلسی ، مهارت حفظ و گروه هم خوانی ، مسابقه و تقدیر از خادمان قرآنی در۱۴ مسجد منتخب منطقه برگزار می شود.

وی در ادامه به تشریح ویژه برنامه های اداره سلامت و ورزش منطقه پرداخت و یادآور شد: برنامه های سلامت محور در این منطقه با مشارکت انجمن ها، مساجد، پایگاه های بسیج، حسینیه ها، مرکز بهداشت شمال و کانون های سلامت با عناوین و موضوعات مختلف و متناسب با نیاز شهروندان روزه دار برگزار خواهد شد.

حاجوی عنوان کرد: کارگاه های نقش تغذیه در ورزش و سلامت و همایش ورزشی ۳۰ روز ۳۰ حرکت در سطح منطقه تنها بخشی از فعالیت هایی است که در راستای توسعه تفریحات ورزشی و سلامت، ارتقاء ورزشهای همگانی ویژه آقایان و بانوان در رده های سنی مختلف برگزار می شود.

وی اظهار داشت: اقدامات بهداشتی، ایمنی و پیشگیری از حوادث با مشارکت سازمان آتش نشانی و اعضای کانون خادمین سلامت مساجد، مشارکت اعضای کانون اهدای خون در تامین خون مورد نیاز شهروندان در پایگاه های سیار و ثابت انتقال خون، سلامت در ضیافت ( کمپین تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه ها و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت ) و کارگاه های آموزشی با موضوع تغذیه سالم از دیگر برنامه هایی است که در این ماه پر برکت از سوی این منطقه اجرا خواهد شد.

چاپ چاپ