ویژه برنامه های سلامت محور در مساجد منطقه ۱۵
تاریخ انتشار: 14 می 2019 - اخبار

ویژه برنامه های سلامت محور در مساجد منطقه ۱۵

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

همزمان با ماه مبارک رمضان در جنوب شرق تهران انجام می شود

برنامه های سلامت محور همزمان با ماه مبارک رمضان در خانه های سلامت و مساجد منطقه ۱۵ اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، اکبر مختاری معاون اجتماعی فرهنگی منطقه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شهروندان گفت: این برنامه ها با تاکید بر سلامت تمامی اقشار و افراد خانواده در سراهای محله، مساجد و مدارس در حال اجراست.

به گفته وی، اکنون ایستگاه های سلامت در مساجد و مدارس محله های رضویه، ابوذر، بروجردی، هاشم آباد، افسریه جنوبی و مظاهری برپاست و به ارائه خدماتی چون غربالگری قند و فشار خون، ویزیت رایگان پزشکی، مشاوره تغذیه ، روانپزشکی و ارائه محصولات ارگانیک می پردازد.

مختاری گفت: بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی با موضوع تغذیه سالم در سرای محله محلات ۲۰ گانه، همایش های سلامت با عناوینی همچون سلامت روان و روزه داری ، تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان ، پیشگیری از بیماری های گوارشی، تغذیه مناسب برای افطاری و سحری، پیشگیری از دیابت و سایر موضوعات سلامت محور در مساجد و مدارس محله های کیانشهر شمالی، مشیریه، مسعودیه، افسریه شمالی، مظاهری، ولیعصر(عج)، مینابی و والفجر به اجرا در می آید.

وی از تشکیل کمپین تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه ها، ظروف و محصولات پلاستیکی و جایگزینی کردن مواد قابل بازیافت غیر پلاستیکی در مساجد خبر داد و افزود: علاوه بر این، اعضای کانون خادمین سلامت مساجد با مشارکت سازمان آتش نشانی از سیستم تهویه، سیستم برق، کپسول های آتش نشانی و وجود ملزومات شوینده و بهداشتی مساجد بازدید می کنند.

شایان ذکر است؛ برنامه ها ی سلامت محور تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و علاقه مندان به منظور بهره مندی و کسب اطلاع می توانند به خانه های سلامت واقع در سرای محله خود مراجعه کنند.

چاپ چاپ