تاریخ انتشار: 20 می 2019 - اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران

اجرای طرح آموزش مفاهیم مدیریت پسماند به ۵۵ هزار خانوار قمی...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اجرایی شدن طرح آموزش مفاهیم مدیریت پسماند و تفکیک از مبدأ در سطح مناطق قم گفت: هدف از برگزاری این دوره ارائه آموزش به ۵۴ هزار خانوار ساکن در منطقه دو است.
سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به اجرایی شدن طرح آموزش مفاهیم مدیریت پسماند و تفکیک از مبدأ در سطح منطقه دو شهری اظهار داشت: این طرح از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم و با همکاری منطقه دو اجرایی شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: یکی از برنامه‌هایی که در سیاست سازمان مدیریت پسماند تعریف‌ شده آموزش گروه‌های هدف است، این آموزش برای کارمندان ادارات و دانش آموزان مدارس به‌صورت جداگانه و برای سطح شهروندان هم آموزش به صورت چهره به چهره و برای زنان خانه‌دار در درب منازل انجام می‌گیرد.
وی به نحوه اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: این آموزش‌ها به‌صورت گسترده انجام و در آن کارشناسان به درب منازل شهروندان مراجعه کرده و اقدام به آموزش نحوه تفکیک پسماند خشک و تر، کم‌ حجم‌سازی و رطوبت‌گیری پسماندها و غیره می‌کنند.
میرابراهیمی با بیان اینکه انجام این طرح از ناحیه یک منطقه دو شروع‌ شده است، ابراز کرد: هدف از برگزاری این دوره ارائه آموزش به ۵۴ هزار خانوار ساکن در منطقه دو است، دو سال پیش هم این کار انجام شد اما به دلایل مختلف ازجمله کیفی نبودن این آموزش‌ها مجدداً بازآموزی می‌کنیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: این طرح در مناطقی که آموزش‌ها ضعیف بوده به‌صورت لکه‌گیری در حال انجام است که شامل مناطق ۲ و ۸ می‌شود، با توجه به نیازسنجی در این مناطق ضرورت دارد که در منطقه دو این آموزش‌ها انجام بگیرد و منطقه ۸ هم در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه تعداد آموزش گران ۱۰ نفر هستند که از میان دانشجویان رشته‌های نزدیک به پسماند انتخاب شده‌اند عنوان کرد: تعدادی از نیروها هم پشتیبان هستند که آمارها را جمع‌آوری و کنترل می‌کنند؛ در کنار این آموزش‌ها از شهروندان برای داشتن ارتباط دوسویه و عدم مراجعه مجدد به درب منازل اطلاعات لازم را می‌گیریم.
میرابراهیمی در پایان با تأکید بر داشتن نظم در اجرای این طرح و انتقاد از برخی بی‌نظمی‌های به وجود آمده در طرحی که دو سال پیش اجرا شد ابراز امیدواری کرد: پیش‌بینی این بوده که تا دو ماه آینده این آموزش‌ها به اتمام برسد.

چاپ چاپ