آغاز عملیات اجرایی بزرگ ترین تقاطع غیر هم سطح اهواز
مهندس سید خلف موسوی خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی بزرگ ترین تقاطع غیر هم سطح اهواز

تاریخ انتشار: 14 جولای 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار اهواز احداث تقاطع غیر همسطح جوادالائمه رااز بزرگترین پروژه های تقاطع غیر همسطح در دست اجرای شهرداری اعلام کردکه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان اجرا می گردد.
مهندس سید خلف موسوی با اشاره به نقش مهم شورای اسلامی شهر اهواز در اجرا و پیگیری راه اندازی پروژه های عمرانی گفت: با حمایت و هدفگذاری شورای اسلامی شهر اهواز در دوره چهارم، مصممیم پروژه های بزرگ عمرانی نظیر پل ها، تقاطع های غیر هم سطح و زیرگذرها و روگذرها را که نقش مهمی در تغییر چهره شهر و افزایش رضایتمندی عمومی شهروندان خواهند داشت در کمترین زمان ممکن به اجرا رسانیم.
شهردار اهواز اظهار داشت: احداث تقاطع های غیر همسطح در شبکه معابر شهری با هدف جداسازی فیزیکی مسیرهای ترافیکی و ایجاد جریان ترافیک پیوسته و کم شدن زمان تاخیر و افزایش ظرفیت تقاطع ها صورت می گیرد.
مهندس موسوی ادامه داد: از اهداف فنی پروژه های تقاطع های غیر همسطح می توان رفع گلوگاه ترافیکی، اصلاح هندسی مسیرهای تقاطع و تبادل، اصلاح هندسی دماغه ها در محل پل، تکمیل تبادلات تقاطع، برقراری توازن مسیرهای متقاطع، تأمین دسترسی مناسب به مراکز خدماتی همچون جایگاه های سوخت رسانی و… اشاره کرد.
وی افزود: پروژه ‌تقاطع غیر همسطح جوادالائمه یکی از بزرگترین پروژه های تقاطع غیر همسطح کلانشهر اهواز است که با طول کلی ۷۸۰ متر در مسیر بلوار جمهوری و باهنر و طول ۲۸۰ متر در مسیر جمهوری و دانش و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اجرا میشود.
شهردار اهواز تقاطع غیر همسطح جوادالائمه را تکمیل کننده کریدور ارتباطی شرق به غرب اهواز دانست و اضافه کرد: امیدواریم با خاتمه عملیات اجرایی زیرگذر جمهوری تا پایان سال و توافقاتی که در زمینه تسریع در عملیات اجرایی پل ولایت با سردار دانش پژوه داشته ایم به زودی شاهد تکمیل این کریدور مهم در شهر اهواز باشیم.
شهردار اهواز توضیح داد: این پروژه با هدف تسهیل عبور و مرور و روانسازیترافیک اجرا می شود و پس از بهره برداری از لحاظ زمانی ۳۰۰ هزار ساعت در سال در وقت شهروندان صرفه جویی می شود.
مهندس موسوی با اشاره به محل اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح جوادالائمه، تبدیل این محل از یک تقاطع چراغدار به یک تقاطع غیر هم سطح در مدت تنها ۱۵ ماه، نمونه عینی مدیریت جهادی است.
وی افزود: این محل یکی از دروازه های پر تراکم شهر اهواز محسوب می شود که تبدیل آن به تقاطع غیر هم سطح، علاوه بر کاهش اتلاف وقت شهروندان باعث افزایش ایمنی و آرامش آن ها نیز می گردد.
سید خلف موسوی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر اهواز در حال توسعه عمودی است و هر لحظه بر تراکم جمعیت آن افزوده می شودپیش بینی می کنیم که در آینده نزدیک با معضل گره های ترافیکی روبرو خواهیم بود از این رو قصد داریم با حمایت شورای شهر اهواز خیابان های اصلی شهر را توسعه دهیم و پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح دیگر را در این شهر انجام دهیم. چرا که تقاطع‌های غیر همسطح از بار ترافیکی معابر کاسته و به سرعت بیش تر عبور و مرور خودروها، کاهش تلفات انرژی و زمان و نیز پایین آمدن آمار تصادف‌ها کمک شایانی می‌کنند.
وی در پایان با اشاره به این که برنامه های پیش بینی شده برای حل مشکل ترافیک شهر اهواز بسیار گسترده هستند اظهار کرد: علاوه بر ساماندهی شبکه معابر که با هدف ایمن سازی و روان سازی ترافیک صورت می گیرد، تمام توان مدیریت شهری معطوف به گسترش حمل و نقل عمومی است و حداکثر امکانات و ظرفیت خود را به این منظور به کار می گیریم.
گفتنی است پروژه تقاطع غیر همسطح جوادالائمه در مسیر بلوار جمهوری به بلوار باهنر با طول کل ۷۸۰ متر شامل ۱۸۰ متر سازه پل با دال مجوف و ۶۰۰ متر دیوار مسلح به عرض ۶/۲۲ و مسیرهای همسطح سواره رو در مسیر بلوار جمهوری مجموعاً به طول ۱۲۰۰ متر و عرض ۶/۷ خواهد بود و مسیر همسطح سواره رو در مسیر بلوار دانش به طول ۲۲۰ متر و به عرض ۵ متر می باشد که زمان اجرای این پروژه ۱۵ ماه پیش بینی شده است.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.