- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

خیابان شهید نجات الهی قطب گردشگری فرهنگی پایتخت می شود

شهردار منطقه شش در مراسم روز جهانی صنایع دستی و پرده برداری از تابلوی گذر صنایع دستی تهران در خیابان شهید نجات الهی گفت: خوشحالم همزمان با هفته صنایع دستی و روز جهانی صنایع دستی یکی از خیابان های مهم و قدیمی تهران و منطقه شش به عنوان گذر صنایع دستی خوانده می شود و از این پس این خیابان از قطب های گردشگری فرهنگی تهران شناخته خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه شش، محمدرضا دهداری پور گفت: با توجه به استقرار تعداد قابل توجهی از صنوف فروش صنایع دستی در خیابان نجات الهی، این خیابان به لحاظ عرفی و اجتماعی به عنوان راسته ی اصلی فروش صنایع دستی شناخته می شود.
دهداری پور بیان کرد: علی رغم شناخت عرفی شهروندان از این گذر، به دلیل فقدان و یا کمبود نشانه های آگاهی رسان وهمچنین نبود زیبایی های بصری لازم جهت جذب گردشگر، این معبر هیچگاه نتوانسته جایگاه خود را به عنوان یک راسته ی گردشگر پذیر پیدا کند.
شهردار منطقه شش تصریح کرد: با توجه به پتانسیل خیابان نجات الهی و وجود بسیاری از خانه های واجد ارزش تاریخی در این محور و همجواری بسیاری از مراکز اداری و تجاری با آن، بهره گیری از هویت تاریخی، اجتماعی این محور مورد توجه مدیریت شهری منطقه قرار داشته است.
شهردار منطقه شش با بیان اینکه آرام سازی کیفی خیابان به نفع تقویت حضور عابران پیاده، تقویت فضاهای خدمات پشتیبان گردشگر، ایجاد پارکینگ، تقویت علائم و نشانه های آگهی دهنده در مسیرهای منتهی به این گذر در حال انجام است، ادامه داد: ارتقای کیفی فضاهای شهری، بهسازی محیط نما و منظر نیز در دستور کار قرار گرفته تا تا این خیابان به شایستگی به عنوان گذر صنایع دستی ایران شناخته شود.
دهداری پور بیان کرد: در این میان دریافت حداکثری دیدگاه ها ی ذی نفعان از جمله صاحبان صنوف صنایع دستی، کسبه، ساکنین و شاغلین در محدوده مورد توجه و حائز اهمیت قرار داشت.
شهردار منطقه شش تصریح کرد:مهم ترین هدف ما در ایجاد گذر صنایع دستی تقویت فرهنگ پیاده روی، تقویت زندگی شبانه، بالا بردن نشاط و پویایی اجتماعی و تقویت کسب و کار محلی در این محدوده است.
دهداری پور با اشاره به قدمت واحدهای فروش صنایع دستی و همچنین تنوع صنایع دستی عرضه شده در این خیابان و وجود هتل ها و کافه ها و رستوران ها در خیابان شهید نجات الهی گفت: می توان گذر صنایع دستی، خیابان ویلا را عامل پیوند دهنده ی عناصر گردشگری به خصوص گردشگری فرهنگی دانست.
شهردار منطقه شش تاکید کرد: از سوی دیگر نباید فراموش کرد که با توجه به توصیه رهبر انقلاب به تکیه بر اقتصاد داخلی، می توان روی ظرفیت های صنایع دستی حساب ویژه باز کرد و در آینده نزدیک تعداد فروشگاه هایی که در عرصه صنایع دستی در این خیابان فعالیت می کنند افزایش خواهد یافت.
شهردار منطقه شش خاطر نشان کرد: این هفته در خیابان شهید نجات الهی ویژه برنامه های خاصی برای صنایع دستی برگزار شده و بازار ویژه صنایع دستی اقوام هم دایر خواهد بود تا این شروع قوی نوید بخش روزهای خوبی برای صنعت صنایع دستی کشور باشد.
گفتنی است از تابلو گذر صنایع دستی تهران در خیابان شهید نجات الهی با حضور مونسان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی، حناچی شهردار تهران، حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر و مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران و جمعی از مدیران شهری پرده برداری شد.
در این مراسم از هنر سنتی سنگاب اثر امیر فخرایی منقش به آیات کلام‌الله مجید رونمایی شد. این اثر قرار است به موزه آستان قدس رضوی اهدا شود.

همچنین از سه هنرمند فعال در حوزه صنایع دستی نیز تقدیر شد.