- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

فاز نخست شهربازی بوستان علوی قم مردادماه به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: تلاش می‌کنیم تا فاز نخست شهربازی بوستان علوی این شهر مردادماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم گفت: تلاش می‌کنیم تا فاز نخست شهربازی بوستان علوی این شهر مردادماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.
مجید اخوان اضافه کرد: سرمایه‌گزار در این زمینه مشغول فعالیت است و درحال حاضر هم مجتمع گردشگری و هم یک شهربازی نیز در حال ساخت می‌باشد.
وی با اشاره به جلسه‌ای که در این زمینه برگزار شده است، ادامه داد: محوطه‌سازی این طرح با شهرداری است و نصب تجهیزات آن با سرمایه‌گزار معتبری از بخش خصوصی است.
وی درباره شهربازی واقع در میدان ۷۲ تَن نیز تصریح کرد: فراخوان سرمایه‌گذاری آن داده شده، اما تاکنون کسی برای سرمایه‌گذاری نیامده است و امکان دارد، باز هم به صورت اجاره واگذار شود.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم، همچنین درباره شهربازی بوستان علوی خاطرنشان کرد: بخشی از شهربازی بوستان مذکور به صورت اجاره واگذار شده و در حال بهره‌برداری است.
وی از ساخت یک شهربازی معارفی سرپوشیده در مساحت ۱۰ هزار متر مربع در بلوار پیامبر اعظم (ص) خبر داد و گفت: طراحی این شهربازی در حال انجام است و به صورت مشارکتی ساخته خواهد شد.
وی با بیان اینکه زمین آن را شهرداری تامین کرده است، گفت: سالن شهربازی معارفی توسط شهرداری قم ساخته و تجهیزات آن توسط مؤسسه تبیان تأمین خواهد شد و امیدواریم که این شهربازی نیز در سال آینده به بهره‌برداری برسد.
قرار است در این مرکز تفریحی و سرگرمی آموزه های دینی، زندگی پیامبران و اولیای الهی و رذایل و فضایل اخلاقی در قالب وسایل بازی در ذهن کودکان نهادینه می شود. بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر قرار است در قبال واگذاری این زمین، موسسه طرف قرارداد، عملیات احداث ساختمان و نصب تجهیزات را انجام دهد و به مدت ۱۰ سال با مالکیت معنوی شهرداری به عنوان شهربازی مورد استفاده قرار گیرد.
اخوان با بیان اینکه قم در زمینه فضاهای گردشگری دچار فقر است، گفت: کوشش می‌کنیم تا با جذب سرمایه‌گزار از بخش خصوصی، این شهربازی‌ها را آماده بهره‌برداری کنیم، تا خلاءهای قم در این زمینه در چند سال آینده پُر شود.

ادغام سازمان قطار شهری با سازمان های دیگر به‌صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد
نود و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری شورای اسلامی شهر قم برگزار شد.
عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه با اشاره به بحث ادغام سازمان‌های شهرداری اظهار داشت: در ماه‌های اخیر بارها موضوع ادغام‌ها مورد بحث گذاشته شد.
وی ادامه داد: قطار شهری از اهمیت بالایی برخوردار است به همین دلیل در این جلسه به‌صورت خاص مورد بررسی قرار می‌گیرد.
علیرضا قاری قرآن معاون فنی و عمرانی شهرداری قم دراین‌باره اظهار داشت: بنده به لحاظ قانونی نمی‌توانم هم‌زمان معاون شهرداری و عهده‌دار سمت سرپرستی قطار شهری باشم.
وی ادامه داد: راه‌حل دیگر این است که بر اساس ماده ۵۴ شهردار ورود پیدا کند و مدیرعامل قطار شهری را معرفی کند که این کار نیز نیازمند مصوبه شورای اسلامی شهر است.
محسن محرری عضو شورای اسلامی قم دراین‌باره اظهار داشت: در صورت تصویب ماده ۵۴ قطار شهری به‌عنوان یک سازمان شهرداری محسوب می‌شود و از حمایت‌های استانداری محروم خواهیم شد.
این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌ها ارجاع شد.
۱۵۰ الی ۲۰۰ مینی‌بوس و اتوبوس بدون هیچ نظارتی در شهر تردد می‌کنند
در ادامه این جلسه روح‌الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز بهای خدمات و صدور پروانه فعالیت جهت تردد خودروهای سند آزاد در سطح شهر را قرائت کرد.
عباس ذاکریان معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در خصوص این لایحه اظهار داشت: بین ۱۵۰ الی ۲۰۰ مینی‌بوس و اتوبوس سند آزاد در شهر قم وجود دارد که هیچ نظارتی روی آن‌ها نیست.
وی ادامه داد: هدف از اجرای این لایحه نظارت بر فعالیت این خودروها در شهر است.
حسن بختیاری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در این خصوص اظهار داشت: نیاز است که این کار از طریق شرکت‌ها صورت بگیرد و علاوه بر این باید خودروها دارای معاینه فنی باشند.
وی ادامه داد: این لایحه باید پیوست آیین‌نامه‌ای داشته باشد تا در اجرای کار به مشکل برخورد نکنیم.
آتش زر عضو دیگر شورای اسلامی شهر قم دراین‌باره اظهار داشت: بر اساس قانون این خودروهایی که بالای ۱۰ سال از تاریخ تولید آن‌ها می‌گذرد حق تردد در کلان‌شهرها را ندارند.
درنهایت با تصمیم اعضای شورای شهر این لایحه به کمیسیون ارجاع شد.
مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه لایحه اخذ مجوز عدم دریافت عوارض تمدید پروانه و کاهش عوارض متعلق به شرکت تعاونی بازنشستگان تلاشگران امین را قرائت کرد و به رأی گذاشته شد که با کاهش عوارض تمدید پروانه موافقت شد اما با کاهش عوارض موافقت نشد.
لایحه‌ای دیگر لایحه اخذ مجوز بخشودگی تأخیر تأدیه چک‌های سررسید شده بابت صدور پروانه ملک به نام آقای جداخانی بود که با اعلام نظر اعضای شورا تصویب شد.
لایحه اخذ مجوز اصلاح مصوبه شماره ۶۲۷۰ در خصوص تمدید مجدد گواهی ۳ ساله تجاری برای املاک پردیسان نیز در صحن شورا قرائت شد که با تصمیم اعضا به کمیسیون مربوطه برگشت داده شد.
در ادامه جلسه امروز لایحه‌های اخذ مجوز توافقنامه بین شهرداری و آقایان میری، آراسته و هندیانی، اخذ مجوز توافقنامه فی‌مابین شهرداری قم و آقایان محسن و مجید صفایی نیکو نیز تصویب شد.