بوستان قلمستان مستعد تبدیل شدن به مرکز دیپلماسی شهری است
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران

بوستان قلمستان مستعد تبدیل شدن به مرکز دیپلماسی شهری است...

تاریخ انتشار: 12 ژوئن 2019 - اخبار, اختصاصی
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در بازدید از دبیرخانه شهرداران آسیایی در منطقه یک:

بوستان قلمستان مستعد تبدیل شدن به مرکز دیپلماسی شهری است

بوستان قلمستان در شمال تهران مستعد تبدیل شدن به موزه خواهر خوانده های شهرتهران و همچنین مرکزدیپلماسی شهری و خانه آسیایی است که در صورت بازسازی و توسعه آن، می تواند به نحو شایسته تری پذیرای ارتباطات فرهنگی وهمکاریهای شهرهای آسیایی باشد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک غلامحسین محمدی مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران به همراهی جمعی از مدیران این مرکزاز دبیرخانه شهرداران آسیایی در بوستان قلمستان بازدید و در نشست با سید حمید موسوی شهردار منطقه یک اظهار داشت: شمال تهران به سبب آمار بالای سفارت خانه ها،مراکز فرهنگی وحضور مفاخر، منطقه ای است که انتظارات فرهنگی از آن بالا و به نوعی کانون دیپلماسی شهری در کشور محسوب می شود.
محمدی افزود:در برنامه سوم توسعه شهر تهران برنامه راهبردی دیپلماسی شهری از اهمیت ویژه ای برخوردار است که از ضروریات آن توسعه زیر ساختهای ارتباطی است و در شرایط کنونی جامعه ما وبه پیروی از شعار جدید شهرداری تهران تحت عنوان “تهران شهری برای همه” ،گسترش عرصه های عمومی در اولویت است بنابراین مکلف هستیم زیرساختهای ارتباطات فرهنگی با دنیا از جمله کشورهای آسیایی را فراهم نماییم تا شهروندان نمادهایی از همکاریهای جهانی و دیپلماسی شهری را مشاهده کنند.

در ادامه شهردار منطقه یک وجود ۱۰۰ مکان دیپلماتیک به وسعتی بالغ بر ۷۰ هکتار در این منطقه را فرصت بی بدیلی دانست و گفت: باید از پتانسیل دیپلماتیک منطقه یک در عرصه مدیریت شهری بهره مند شویم.

وی گفت:وجود زیر ساخت های ارتباطی بخشی از فرایند ورود ما به مقوله جهان شهر است و باید فرصتهای گفتگو و تعاملات ارتباطی بیش از پیش تقویت شود.

شهردار منطقه یک از طرح پیشنهادی مطرح شده از سوی مشاور شهردار تهران -خانه آسیایی- استقبال و آمادگی خود را در مشارکت لازم در تهیه طرحی جامع با کالبدی دیپلماتیک که در آن تجارب سایر کشورهای آسیایی مورد مطالعه و به نحو کارشناسانه بومی گردد ،اعلام نمود تا پس از ارائه به شهردار تهران و تایید به مرحله اجرا گذاشته شود.

موسوی خاطر نشان ساخت: باید در طرح “خانه آسیایی” تلاش کنیم تصویر دقیقی از معماری ، فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی اسلامی به بازدید کنندگان ارائه دهیم.

در آخر گفتنی است نشست شهرداران آسیایی در آبان ماه سالجاری به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.
۴ Attachments

چاپ چاپ