تاریخ انتشار: 19 ژوئن 2019 - اخبار شهرداری ها, خواندني هاي برگزيده‌

ممیزی سیستم مدیریت یکپارچه در سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین صورت گرفت...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

ممیزی بازبینی نوبت اول سیستم مدیریت یکپارچه IMS بر مبنای استانداردهای بین‌المللی ISO 9001، ISO 14001 و OHSAS 18001 برای نوسازی، مرمت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین؛ آرش رشوند آوه، مدیرعامل این سازمان ضمن اعلام این خبر گفت: ممیزی بازبینی نوبت اول سیستم مدیریت یکپارچه IMS (Integrated Management System) با حضور نمایندگان شرکت پیشگامان ایده‌های نوین انجام شد.

وی افزود: درسیستم مدیریت یکپارچه، چندین سیستم مدیریت در یک سازمان در کنار هم قرار می گیرند و فرآیندهای سازمانی همزمان کنترل و مدیریت می شوند.

رشوند آوه بیان کرد: ISO 9001:2015 ،ISO 14001:2015 و OHSAS 18001:2007 به ترتیب مربوط به مدیریت کیفیت، مدیریت زیست‌محیطی و مدیریت بهداشت و ایمنی شغلی می‌شود.

وی ادامه داد: استاندارد ISO 9001، کیفیت خدمات را تحت تأثیر عملکردها و فرآیندهای انجام یافته و در بخش‌های مختلف یک سازمان می‌داند. بر همین اساس، تمام فرآیندهایی که بر کیفیت، تأثیر می‌گذارد بر پایه مطالعه و بررسی عمیق، شناسایی و مکتوب می‌شود و پس از انطباق با نیازمندی‌های استاندارد، در هر سازمان، درک شده، به اجرا درآمده و با اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی به سوی بهبود مستمر ارتقا می‌یابد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در قالب استاندارد ISO 14001، هر سازمان‌ ضمن انطباق با تمام قوانین و مقررات زیست محیطی ملی، اهداف کلان و خردی را برای بهبود مستمر سیستم تعریف می‌کند و با پایش و اندازه‌گیری‌های مداوم، به تدریج نه تنها اثرات و جنبه‌های زیست- محیطی فعالیت‌های خود را تحت کنترل درمی‌آورد، بلکه از دیدگاه‌های دیگر، مرزهای سیستم خود را ارتقا می‌دهد و موارد جدیدی که می‌تواند بر آنها تأثیرگذار باشد، پوشش می‌دهد.

وی اضافه کرد: استاندارد OHSAS مباحثی مربوط به مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی را پوشش می‌دهد که با عناصر مؤثر این سیستم مرتبط باشد و به سازمان‌ها در راستای کسب اهداف ایمنی، بهداشت و سلامت کمک می کند.

گفتنی است؛ از جمله واحدهای ممیزی شده در سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین می‌توان به مدیریت ارشد، معاونت فنی و اجرایی، امورقراردادها، انفورماتیک، روابط عمومی، آموزش، سایت عملیاتی سبزه‌میدان و نماینده مدیریت اشاره کرد.

چاپ چاپ