تاریخ انتشار: 19 ژوئن 2019 - اخبار شهرداری ها

ضرورت هم‌افزایی و مدیریت یکپارچه شهری در امر نوسازی محلات منطقه...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه ۱۵ در نخستین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار این منطقه در سال ۹۸ تأکید کرد:

نخستین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهرداری منطقه ۱۵ در سال ۹۸ با موضوع تعریف پروژه‌های سال جاری در امر نوسازی محلات برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان بافت فرسوده برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، در این جلسه محمدی شهردار منطقه ضمن تشکر از حضور مدیرعامل سازمان نوسازی گفت: تحولات بسیار خوبی در سازمان نوسازی ایجاد و قسمتی از عقب‌ماندگی شهر تهران رفع شده است.

وی سپس با قدردانی از حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در این جلسه، ایجاد هم‌افزایی دستگاه‌ها در امر نوسازی را ضروری دانست و افزود: فقدان مدیریت واحد شهری در بحث بازآفرینی بافت فرسوده همواره سبب موازی‌کاری‌ها و افزایش هزینه‌ها در نگهداشت و عمران و آبادانی شهر شده که هم‌افزایی و هم‌فکری سازمان‌ها می‌تواند این موضوعات را حل کند.

محمدی سپس به تشریح اقدامات انجام‌شده حوزه نوسازی در سال گذشته پرداخت و گفت: در سالی که گذشت اتفاقات مهمی در بازآفرینی بافت فرسوده در محلات رخ داد. ۸ محله منطقه ۱۵ دارای بافت فرسوده است که شاید میان محلات سایر مناطق، بیشترین معضلات را دارند؛ به‌ویژه محله مینابی و اتابک که انصافاً با همکاری‌ سازمان نوسازی گام‌های اثربخشی برای ادامه روند نوسازی در آنها برداشته شده است.

وی به اتفاقات مثبتی که جهش خوبی در محلات بافت فرسوده ایجاد کرده، اشاره کرد و افزود: افتتاح مرکز «شیرین دخت» در محله مینابی، ایمن‌سازی فضاهای بی‌دفاع شهری، تملک املاک معارض برای آزادسازی معابر از جمله خیابان نفیس و بازشدن آن به سمت بزرگراه امام علی (ع) از مهم‌ترین آنها بوده است.

به گفته وی، از اهداف تشکیل این جلسه، تبیین چارچوب‌ها، اصول و برنامه‌های بازآفرینی محدوده‌ها و محلات هدف در منطقه در راستای سند ملی و مصوبات و رویه‌های ستاد ملی و ستاد تهران است.

محمدی تصریح کرد: شناسایی، اولویت‌بندی، برنامه‌ریزی اقدامات اجرایی بازآفرینی پایدار منطقه و پیگیری تحقق آن‌ها بسیار مهم است که مهم‌ترین آنها «جابه­جایی تیرهای معارض برق در محلات اتابک و مینابی پیرو صورت جلسه استانداری و سایر محلات، احداث درمانگاه (مرکز جامع سلامت) در محله اتابک و مینابی که به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام شد، مقاوم‌سازی مدارس قاضی طباطبایی، اسحاق عزیز و محراب مدنی و احداث مدرسه بحرالعلوم، تعیین تکلیف املاک مشاعی، امکان‌سنجی کارخانه یخ برای تأمین و جبران بخشی از خدمات ۷گانه محله ولیعصر و محلات مجاور» می‌باشد.

شهردار منطقه طرح مسائل و مشکلات مرتبط با قنوات در محله طیب، جابه­­جایی تیرهای برق معارض در سایر محلات بافت فرسوده، تأسیس موسسه مشاوره شغلی و کاریابی در منطقه، تأسیس خانه کارگر در مرز بین محلات اتابک و مینابی، تخصیص فضا توسط سازمان نوسازی شهر تهران در محله اتابک یا مینابی جهت آموزش به جوانان، تجهیز فضای آموزشی توسط معاونت اجتماعی-فرهنگی را نیز از برنامه های ستاد بازآفرینی محله های بافت فرسوده اعلام کرد.

شایان ذکر است، این جلسه با حضور محمدی شهردار منطقه، حاج علی‌اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران و جمعی از مسئولان سازمان نوسازی و مدیران دفاتر توسعه محلی و نمایندگانی از اداره برق منطقه بعثت، شرکت آب و فاضلاب منطقه ۶ تهران، ثبت اسناد و املاک خاوران، آموزش و پرورش منطقه ۱۵، سازمان نوسازی مدارس، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید چمران، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب تهران، مجتمع اقتصادی کمیته امداد، سرکلانتری منطقه ۱۵، سازمان بهداشت شرق تهران، اداره اوقاف و امور خیریه جنوب شرق تهران، اداره بهزیستی مرکز نواب صفوی، ساماندهی مشاغل، معاونان شهردار منطقه و شهرداران نواحی بافت فرسوده در محل سالن کنفرانس شهردار منطقه برگزار شد.

چاپ چاپ