پیشرفت فیزیکی ۷۳درصدی پروژه مشارکتی تقاطع “غیرهمسطح دوگاز” در منطقه۲۱
تاریخ انتشار: 24 ژوئن 2019 - اخبار, اخبار شهرداری ها

پیشرفت فیزیکی ۷۳درصدی پروژه مشارکتی تقاطع “غیرهمسطح دوگاز” در منطقه۲۱...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

با افتتاح و بهره برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید لشگری-سه راهی اندیشه(دوگاز)، سهولت در سفرهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای شهروندان و مسافرین عبوری غرب کلانشهر تهران فراهم خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، حسن رحمانی شهردار این منطقه با اشاره به انجام مراحل عملیاتی پروژه تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید لشگری-سه راهی اندیشه (دوگاز) گفت: پروژه مشارکتی “دوگاز” به دلیل اتصال محورهای شهید خرازی در منتهی الیه شمالی و به ترتیب شهید حکیم، آزاد راه تهران-کرج، شهید لشگری و فتح در منتهی الیه جنوبی و در ادامه اتصال به کمربندی شهریار، پروژه ای قابل توجه با عملکردی ویژه در پهنه غرب پایتخت است.

رحمانی افزود: بهره برداری از این تقاطع غیرهمسطح موجب سهولت بیشتری در سفرهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌شود و قطعا با افتتاح سه پروژه فتح-گلها، لشگری-ایران خودرو و فتح-ایران خودرو و تقاطع های واقع در بزرگراه شهید لشگری در سال‌های اخیر شاهد روان تر شدن بار ترافیکی در ورودی غربی پایتخت و تسهیل در تردد خودروهای عبوری در این مسیرها بوده ایم و تنها گره ترافیکی غرب پایتخت تقاطع “دوگاز” با بزرگراه شهید لشگری است که با نام سه راه اندیشه شناخته ‌می‌شود و تنها نقطه مسبب ایجاد اختلال ترافیکی در این بزرگراه می باشد.

وی با بیان اینکه “پروژه دوگاز” در تمامی جبهه ها فعال است، افزود: عملیات ساخت و رفع نقص قطعات باقیمانده عرشه در کارگاه ساخت قطعات فولادی در حال انجام بوده و طبق برنامه تا اواسط تیر ماه ضمن انتقال به محل پروژه عملیات نصب انجام خواهد گرفت و براساس پیش بینی تا پایان تیرماه می بایست عملیات نصب و رفع نقص عرشه پل تکمیل شود.

شهردار منطقه۲۱ همچنین یادآور شد: در مابقی جبهه های کاری؛ عملیات اجرایی خاکریزی، تحکیم بستر و جدولگذاری و همچنین اجرای رمپ و لوپ های پروژه تقاطع “غیرهمسطح دوگاز” مطابق برنامه از پیش تعیین شده در حال انجام است.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: جلسات هفتگی منظمی به منظور بررسی مسائل، راه حل های پیشنهادی و راهکارهای اجرایی “پروژه مشارکتی تقاطع غیرهمسطح دوگاز” به صورت مستمر با حضور مدیران ارشد شهری منطقه۲۱ و بهره برداران این پروژه فرامنطقه ای برگزار می شود.

رحمانی در پایان ابراز امیدواری کرد که با اجرای کامل پروژه تقاطع غیر همسطح “دوگاز” و درنهایت بهره برداری از این پروژه عظیم، علاوه بر توسعه و تکمیل شبکه بزرگراهی منطقه و ایجاد ارتباط مؤثر و ارتقای سطح ایمنی بین بزرگراه فتح با آزادراه تهران-کرج شاهد سامان یافتن هرچه بیشتر جریان و کاهش بار ترافیک در این بزرگراه به عنوان یکی از اصلی ترین شریان‌های بزرگراهی در ورودی غرب کلانشهر تهران باشیم.

چاپ چاپ