مشاور عالی شهردار اصفهان:

فعالیت های هنری هنرمندان، حیات فرهنگی و غنی کشور را زنده نگه داشته است...

تاریخ انتشار: 16 جولای 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

مشاور عالی شهردار اصفهان اظهار داشت: فعالیت های هنری هنرمندان به عنوان میراث معنوی در زنده نگاه داشتن حیات فرهنگی و معنوی اصیل و غنی این سرزمین کهن در تقابل با تهاجم فرهنگی بیگانه، دین خود را ادا نموده است.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای روابط عمومی شهرداری اصفهان، مهدی جمالی نژاد در مراسم افتتاحیه نمایشگاه خطی آثار نفیس خوشنویسی زنده یاد استاد نصرالله معین الکتاب گفت: اساتید هنرخوشنویسی، هنرمندانی خلاق و نوآور هستند که در خلوت خود با الهامات نشأت گرفته از فضای معنوی حاکم بر دلهایشان، با دستان توانمند و هنرخیز خود، دست به خلق آثار بی بدیل، فاخر و ماورایی می زنند که دیدگان از نظر به آنها در تحیر می ماند.
وی با اشاره به کثرت هنرمندانی صاحب نام و بی ادعا در این مرز و بوم، افزود: اگرچه این هنرمندان در شهر و دیار ما به سر می برند، اما بسیاری از ما نه تنها از فعالیت های هنری آنان به عنوان میراث فرهنگی ناملموس بلکه از وجود هنرمندان نیز غافل هستیم.
مشاور عالی شهرداری اصفهان تصریح کرد: فعالیت های هنری هنرمندان در زنده نگاه داشتن حیات فرهنگی و معنوی اصیل و غنی این سرزمین کهن در تقابل با تهاجم فرهنگی بیگانه، دین خود را ادا نموده است.
جمالی نژاد خاطرنشان کرد: شاید همین غفلت های امروز ما از این میراث های ملموس و ناملموس بی بدیل و گرانبها منجر به ثبت و ضبط آنان از سوی همان بیگانگان شود و آنگاه با دریغ و حسرت، تلاش های مضاعف ما را در بازگرداندنشان به موطن اصلی خود درپی داشته باشد، تلاش هایی که با اندک هزینه و توان و زمان باید در وقت خود، صرف پاسداشت و تعالی هنر منتج شده از آنان می شد.
گفتنی است؛ نمایشگاه خطی از آثار نفیس خوشنویسی زنده یاد استاد نصرالله معین الکتاب توسط مهدی جمالی نژاد مشاور عالی شهردار اصفهان و ادیب معاون صنایع دستی استان و جمعی از هنرمندان و فرهیختگان مصادف با ولادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در گالری نقش خانه واقع در میدان امام (ره) افتتاح گردید.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.