۸ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ویژه شهرداری ها و دهیاری‌ها اختصاص یافت
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور

۸ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت ویژه شهرداری ها و دهیاری‌ها اختصاص یافت...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ۸ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای استفاده شهرداریها و دهیاری‌ها در بودجه سال جاری اختصاص پیداکرده است.
مهدی جمالی نژاد در همایش روز شهرداریها و دهیاریها که در تالار معصومیه فرمانداری قم برگزار شد،افزود: دوهزار میلیارد ریال از این اوراق برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده اطراف حرم سه شهر مذهبی مشهد، قم و شیراز اختصاص دارد. همچنین یک هزار میلیارد ریال از این اوراق مشارکت در رابطه با جمع‌آوری و مدیریت پسماند شهری استفاده خواهد شد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اضافه کرد: در بودجه سال ۹۸ برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام روستاها و شهرهای کوچک تسهیلات ویژه‌ای پرداخت می‌شود.
جمالی نژاد در ادامه بیان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، حمایت از سرمایه‌گذاری و خلاقیت در ایجاد درآمد مهم‌ترین عامل در قطع دسترسی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از بودجه‌های عمومی و خزانه دولت بوده است.
وی با بیان بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد شهری گفت: تفاهم‌نامه ای با وزارت راه و شهرسازی روز گذشته منعقد و طبق آن تمام اختیارات بازآفرینی شهری به استان‌های هدف واگذار خواهد شد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور وضعیت تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: عدم امنیت شغلی نیروهای شهرداری و دهیاری از ۲ دهه گذشته ادامه داشته و تاکنون به سرانجام مطلوبی نرسیده است.
جمالی نژاد اضافه کرد: آئین‌نامه استخدامی دهیاری‌ها اصلاح و برای بررسی به هیأت دولت ارسال‌شده است، با تصویب نهایی آن در هیئت دولت امنیت شغلی دهیاری‌ها برای همیشه حل می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به‌ضرورت پرداخت حقوق و مزایای روستاییان از استخراج معادن، گفت: باید نسبت به استیفای حقوق روستاییان از استخراج معادن از سازمان صمت پیگیری‌های لازم در شورای معادن استان صورت بگیرد.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به مشکل سیستم حمل و نقل عمومی قم، گفت: تشکیل و حمایت از سیستم‌های حمل و نقل جمعی در شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور بهترین راهکار برای حل مشکل سیستم حمل‌ونقل در سطح قم و شهرهای دیگر کشور است.
جمالی نژاد با اشاره به مبحث پیرامونی در رابطه با کاهش اختیاران شوراها اظهار کرد: تمام مشکلاتی که اعضای شورای اسلامی و شهرداری‌ها در این رابطه بیان می‌کنند قابل حل و مدیریت است.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور تصریح کرد: قم از توسعه زیرساختی از ظرفیت‌های مهم و مطلوب کشور محسوب می‌شود، وضعیت مناسب زیرساخت‌های روستایی قم باید به‌عنوان یک فرصت مهم به‌ویژه در مبحث گردشگری و ایجاد ارزش‌افزوده مورداستفاده قرار بگیرد.

چاپ چاپ