- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

تندیس ناظم الاطباء در کرمان ساخته می شود

شهردار کرمان گفت: بنا به درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص ساخت و نصب تندیس ناظم الااطباء کرمانی در یکی از میادین یا اماکن عمومی شهر کرمان، به زودی بعد از جانمایی در این خصوص اقدام خواهیم کرد.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین سید مهران عالم زاده در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، ناظم‌الاطباء را یکی از مفاخر مطرح استان کرمان دانست و افزود: با توجه به پیشنهاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه ،تا قبل از زمان برگزاری همایش «ناظم الاطباء»، تندیس وی ساخته و با نظر این اداره کل در یکی از میادین و یا اماکن عمومی شهر کرمان نصب می شود.
وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد نامگذاری یکی از اماکن عمومی کرمان به نام «ناظم الاطباء کرمانی»جهت تصویب به شورای شهر کرمان ارائه می شود.

شهردار کرمان در خصوص افزایش ظرفیت آرامستان هنرمندان نیز گفت: این موضوع در دست مطالعه توسط مشاور است و مقرر شده با توجه به پیش بینی اعتبار و تصویب آن با تشکیل جلسه ای با حضور معاونین فرهنگی اجتماعی و خدمات شهری، ناظر و مدیر پروژه و مدیرعامل خانه هنرمندان موضوع بررسی و اقدامات لازم جهت تسریع در این امر صورت گیرد.

عالم‌زاده در ادامه در خصوص اجرای المان «آن بیست و سه نفر» نیز گفت: با توجه به انتخاب و جانمایی مکان، سازمان سیما و منظر شهرداری کرمان در زمینه اجرای پروژه، اقدامات لازم را جهت تسریع در این امر انجام می دهد.

گفتنی است در این نشست مقرر شد در خصوص گذر فرهنگی و ساز و کار تشویق و حمایت از احداث سینما در مجتمع های تجاری، جلسه ای با حضور مسئولان مربوط برگزار شود و همچنین مقرر گردید طرح جایزه ملی «دانشور» از سوی روابط عمومی شهرداری کرمان در جلسه آینده مطرح و مورد بررسی قرار گیرد.
لازم به ذکر است دکتر «میرزا علی‌اکبر خان نفیسی» مشهور و ملقب به «ناظم‌الاطباء کرمانی» پزشک، ادیب و دانشمند ایرانی و از برجسته‌ترین پزشکان ایرانی اواخر عهد قاجار محسوب می‌شود و پزشک مخصوص دوره قاجار بوده ‌است.
وی متولد ۱۷ ربیع‌الثانی ۱۲۶۳هجری قمری برابر با ۱۵ فروردین ماه ۱۲۲۶ خورشیدی در کرمان بود که در ۲۶ ذیقعده ۱۳۴۲هجری قمری برابر با ۸ تیر ماه ماه سال ۱۳۰۳ خورشیدی در تهران درگذشت.