- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

هویت قلب پایتخت در نماهای زیبا و دارای شناسنامه منطقه است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه شش با بیان اینکه جلسات کمیته نما هر هفته با حضور اعضای معاونت شهرسازی، اعضای هیئت علمی چند دانشگاه و جامعه مهندسین مشاور برگزار می شود گفت:
هویت قلب پایتخت در نماهای زیبا و دارای شناسنامه این منطقه است که در تلاشیم زمینه مناسب برای مالکین در میل به حفظ این نماها ایجاد شود.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه شش، شراره معدنیان با بیان اینکه در این کمیته شهروندان نماهای پیشنهادی ساختمان خود را ارایه و ایرادهای موجود از سوی تیم کارشناسی بررسی می شود، گفت: از ابتدای سال تا کنون ده جلسه تشکیل شده و نمای پیشنهادی ۱۴۴ساختمان مورد بررسی قرار گرفته که صد و نه مورد آن مورد تایید اعضای کمیته نما قرار گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه شش تصریح کرد: نما با توجه به اینکه بسترکالبدی شکل دهنده به تصویر ذهنی شهروندان از محیطی است که در آن قرار گرفته اند مورد توجه ویژه قرار دارد.
او با بیان اینکه در شهرهای پیشرفته صوابط ویژه ای در ارتباط با سیما و کالبد شهر وجود دارد، گفت: در طی سال های اخیر با توجه به نقشی که نما در معرفی بنا و ارزش افزوده ساختمان دارد شاهد تلاش خودجوش شهروندان برای مشارکت در زیباسازی شهر بوده ایم.
معدنیان تصریح کرد: شهرداری منطقه ۶ در تلاش است جلسات کمیته نما را در دانشگاه تهران برگزار کند.هدف از این امر گسترش اطلاعات حاصل از این جلسات دربین مهندسین دانشجویان و حرفه مندان ساخت و ساز است، که امیدواریم با ایجاد این شفافیت در برگزاری کمیته نما، به بهبود نمای شهری با تاکید بر جنبه آموزش و پژوهش در کنار تصویب و نظارت طرحها دست یابیم.