- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

تلاش برای حل ریشه ای مشکل تردد معلولان در پایتخت

تلاش برای حل ریشه ای مشکل تردد معلولان در پایتخت
شهرنوشت: شهردار تهران گفت با توجه به شرایط اقتصادی کشور، یکی از برنامه های شهرداری تهران احداث میادین میوه و تره بار است چرا که محصولات این میادین به طور متوسط ۴۰ درصد ارزان تر از سایر مراکز ارائه می شود.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، پیروز حناچی در آیین بهره برداری از ۱۵ پروژه مدیریت شهری در منطقه ۱۵ که عصر امروز برگزار شد، با تبریک دهه کرامت گفت: در میان پروژه هایی که امروز افتتاح شد، برخی نسبت به سایرین از اولویت برخوردار اند، یکی از این پروژه ها ساخت ورزشگاه و امکان حضور شهروندان در فضاهای این چنینی است.
وی ادامه داد: اگر می خواهیم از مشکلات اجتماعی شهر بکاهیم، باید شهروندان را به انجام فعالیت های ورزشی تشویق کنیم؛ سالن های ورزشی مجال خوبی برای انجام فعالیت هایی از این دست است.
حناچی به پروژه «باغچه حواس» که توسط بخش خصوصی و خیرین تجهیز و ساخته شد، اشاره کرد و گفت: این پروژه به معلولان نگاه ویژه ای دارد؛ یادمان باشد بسیاری از فضاهای شهری برای نابینایان و سایر شهروندان دارای معلولیت، مناسب سازی نشده است. امیدوارم با طرح ها و برنامه هایی که داریم این مشکل را به صورت ریشه ای در شهر حل کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین پروژه هایی که امروز افتتاح شد، راه اندازی سوله کار آفرینی بود که زنان سرپرست خانوار در آن فعالیت داشتند. این پروژه هم به وسیله بخش خصوصی راه اندازی شده است. پروژه دیگر افتتاح میدان میوه و تره بار بود که در شرایط اقتصادی امروز جامعه ساخت مراکزی از این دست در دستور کار شهرداری قرار دارد چرا که اقلام ارائه شده در این مراکز به طور متوسط ۴۰ درصد از سایر مراکز ارزان تر است و در عین حال این مراکز نقش مهمی در کاهش تردد شهری ایفا می کنند.
وی همچنین به افتتاح یک ایستگاه دوچرخه در منطقه ۱۵ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۰ ایستگاه دوچرخه در شهر تهران داریم. استفاده از دوچرخه ارتباط مستقیمی با کاهش میزان آلودگی و ترافیک و ارتقای سلامت شهروندان دارد.
حناچی به توجه شهرداری تهران به لکه گیری معابر و نوسازی آسفالت خیابان ها نیز پرداخت و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر توزیع کرده ایم که محصول کارخانه های داخلی بود. تلاش می کنیم تا پایان سال این رقم را به یک میلیون تن آسفالت برسانیم. تهران حدود ۶۵۰ کیلومتر مربع معبر دارد که ۱۱۰ کیلومتر مربع آن، معبر اصلی است و نگهداری آسفالت این معابر یکی از وظایف اصلی ماست که سعی می کنیم آن را به ثمر برسانیم.