در محفل قرآنی نسیم وحی منطقه سه روی داد؛

نوای قرآنی استاد محمد انور شحات در بوستان یاس طنین انداز شد...

تاریخ انتشار: 16 جولای 2014 - اخبار
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در آستانه شبهای قدر، محفل انس با قرآن کریم باحضور استاد انور شحات محمد انور شحات از کشور مصر و در بوستان یاس نبی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی منطقه سه شهرداری مشهد، در این مراسم که به همت منطقه سه شهرداری مشهد برگزارشد استاد انور شحات محمد انور شحات مصری از قاریان برجسته بین المللی با تلاوت آیاتی از نوای آسمانی قرآن دل و جان حاضرین و تلاوت کنندگان آیات وحی الهی را نورانی کرد.
علی یوسف زاده شهردار منطقه سه با اعلام این خبر گفت: با اشاره به اهداف این برنامه ی قرآنی در بسترسازی و گسترش معارف دین مبین اسلام،اظهار داشت: بحمدالله با تلاش های صورت گرفته در منطقه سه امسال شاهد برگزاری دو محفل انس با قرآن هستیم که این امر نشانگر علقه ی جدی شهروندان این محدوده به برنامه های مذهبی و قرآنی دارد. خدا را شاکریم که امروز نیز با حضور فعالان این عرصه در برگزاری محافل قرآنی شاهد توسعه معارف غنی الهی و رونق فرهنگ ارزشمند اسلام در کشور و جهان هستیم.
وی افزود: قرآن کریم بزرگ ترین هدیه الهی برای انسان ها واز گرانبهاترین میراث پیامبراعظم اسلام است که درمیان مسلمانان به ودیعه گذارده شده است. توجه به قرآن است که بحمدالله بعد از پیروزی انقلاب، در میان ملت ما روزافزون بوده است و من باید از برادران عزیزی که این مراسم و تشکیلات و دعوت و مسابقات و تشویق عمومی را برای ملتمان فراهم کردند و نیز از برادران عزیزمان در حج و اوقاف که به این مسأله اهتمام ورزیدند، صمیمانه تشکر کنم . این اهتمام، جای تقدیر و شکرگزاری دارد؛ اما حتی از این هم بیشتر و وسیعتر، باید نسبت به امر قرآن اهتمام ورزید؛ زیرا قرآن همه چیز ماست.
وی برگزاری محافل قرآنی در بوستان ها را گسترش شعائر اسلامی در انظار عمومی توصیف نمود و گفت : یکی از دلایلی که شهرداری در سالهای اخیر مبادرت به برگزاری طرح نسیم وحی در بوستان های سطح شهر نموده است انتشار فرهنگ قرآن خوانی در جامعه است و بوستان ها بهترین اماکن برای این امر هستند چراکه می توان در کنار کارویژه های تفریحی و تفرجی آن کاربست های قرآنی و فرهنگی را نیز با آن در آمیخت تا با بهترین شیوه مفاهیم الهی قرآن به آنها انتقال یابد.
وی در پایان از همه شهروندان خواست تا همگام با سیاست های کلان شهرداری منطقه سه در تقویت جایگاه قرآن در بین آحاد اجتماع در خصوص چگونگی بهبود عملکرد و اجرای برنامه های قرآنی به خدمتگذاران خود مشاوره و آنها را از ایده های بکر خود محروم ننمایند .
گفتنی است علاوه بر بوستان یاس در طبرسی شمالی ۱۲، بوستان شقایق نیز در طبرسی شمالی ۳۸ میزبان آوای آسمانی وحی است که هر شب علاوه بر جزء خوانی قرآن کریم، برنامه های متنوعی از جمله، اجرای گروه تواشیح، مداحی مداحان اهل بیت، مسابقات قرآنی و ویژه برنامه های شب های قدر در آنها برگزار می گردد.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.