- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

عدم وجود قانون های حمایتی مانع پیش روی امر به معروف و نهی از منکر است

شهرداری منطقه ۵ در راستای توجه به امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر و با توجه به اهمیت و تاثیر آن اقدام به برگزاری جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر در طول سال کرده است.

هدایتی شهردار منطقه ۵ با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با توجه به ماه مبارک رمضان و فضای معنوی جاری در سطح شهر و جامعه جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر در این ماه نیز برگزار گردید و مسائل پیش روی این فریضه دینی ، با موضوع نماز و نمازخانه بررسی گردید.

وی با اشاره به اهمیت توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر و تاثیر آن در جلوگیری از برخی مسائل جامعه شامل ناهنجاریهای فرهنگی اجتماعی و حتی اقتصادی عنوان داشت: مشکلات پیش روی امر به معروف و نهی از منکر از صدر اسلام تا کنون ادامه داشته است و هنوز بستر مناسب برای اجرای این فریضه دینی به طور فراگیر وجود ندارد.

هدایتی در ادامه افزود: یکی از اصلی ترین معضلات پیش روی امر به معروف و نهی از منکر نبود قانون های حمایتی در این امر می باشد که محدودیت هایی برای این فریضه به وجود آورده است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در این حوزه عنوان داشت: همانند بسیاری کارهای دیگر وجود برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت می تواند تاثیر بسزایی در این امر نیز داشته باشد و به همین منظور جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر به چشم انداز امر به معروف و نهی از منکر در سال ۹۳ پرداخته است.

در همین راستا هر هر کدام از اعضا اهداف و چشم انداز در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در سال ۹۳ برای این منطقه را مکتوب اعلام نموده تا با برنامه ریزی در این حوزه بصورت پیشبردی و هدفمند اقدامات انجام شود .

هدایتی گفت: از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه توسط اعضا می توان به شروع امر به معروف و نهی از منکر از خویش به منظور تاثیرگذاری بهتر در سطج جامعه اشاره کرد که این موضوع باعث آرامش و امنیت اجتماعی می شود.

وی با اشاره به کمبود نمازخانه از نظر گستردگی نواحی ۲ و ۳ این منطقه عنوان داشت: در این جلسه ضمن قرائت مصوبات پیشین، مصوباتی نیز به تصویب رسید که از جمله آن ها می توان به نصب احادیث در نمازخانه های سطح منطقه، نصب المان های احادیث امر به معروف در پارکها، برگزاری جلسات با اقشار مختلف، توجیه پرسنل اطلاعات نگهبانی در بحث امر به معروف و برگزاری کلاسهای آموزشی برای آنان، انتخاب پرسنل رابط امر به معروف در نواحی، پخش اذان و شرکت در نماز بصورت مستمر در سطح ادارات، پیگیری بودجه برای افزایش فضای نمازخانه های سطح منطقه اشاره کرد.

وی ادامه داد: از دیگر مصوبات این جلسه می توان به سخنرانی روحانیون در مساجد منطقه، بررسی رابطه آسیب های ماهواره و بازیهای کامپیوتری و ارائه راهکارهای فرهنگی، توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی این منطقه، پخش اذان در پارک ها و برگزاری نمار جماعت در پارکها، استفاده از وصایا و عکس و زندگینامه های شهدای امر به معروف، برخورد با بدحجابی ارباب رجوع، پیگیری تا مین اعتبار جهت بهبود مساجد و پیگیری ویژه امور نظافتی مساجد فنی شتشوی سالی ۲ بار قالی ها، تذکر به مسوولین و کارشناسان به منظور ارجحیت دادن کار ارباب رجوع با حجاب، برگزاری کلاسهای عفاف و حجاب و تقدیر از نمونه های با حجاب دختران یاد کرد.