- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

اخذ گواهینامه استاندارد تشویقی

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از اخذ گواهینامه استاندارد تشویقی برای ۲ میدان و ۹ بازار تابعه میادین میوه و تره بار در سال ۱۳۹۲ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران به نقل از شهرنوشت ، سید احمد صفوی درباره اجرای طرح پایش سموم و فلزات سنگین و نیترات در محصولات کشاورزی وروردی به میدان مرکزی است، گفت: ۱۲۲۰نمونه از اقدامات معاونت بهداشت و کنترل کیفیت در سال ۹۲ انجام شده است به طوریکه اندازه گیری باقیمانده هورمون ها، آنتی بیوتیک ها، داروها و آلاینده های شیمیایی در گوشت مرغ در ۲۰۲ نمونه صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران درباره اجرای طرح تحقیقاتی پایش محصولات وارداتی همچون سیب، پرتقال و موز تصریح کرد: این میوه ها از نظر دست ورزی های ژنتیکی با همکاری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور از دیگر پروژه هایی بوده که سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در دستور کار خود در سال گذشته قرار داد.
وی با اشاره به اخذ گواهینامه استاندارد تشویقی برای ۲ میدان و ۹ بازار تابعه میادین میوه و تره بار در سال ۱۳۹۲ گفت: انتخاب سازمان بعنوان واحد نمونه عرضه مواد غذایی توسط اداره کل استاندارد استان تهران و استاندارد سازی میادین و بازارهای تابعه و تدوین ۲۱ استاندارد جهت کلیه کاربری ها و ۴۰ دستورالعمل کار کاربری ها از موفقیت های این مجموعه بوده است.
صفوی با بیان اینکه استقرار نظام ایزو ۱۴۰۰۱ در جهت نگهداشت نظام مدیریت محیط زیست از دیگر پیشرفت های این مجموعه بوده است، خاطر نشان کرد: اجرای ۲ دوره برنامه آموزشی ۵۰ ساعته ویژه کارگران در قالب ۱۷۵۰۰ نفر ساعت از مواردی دیگری است که می توان از آنها نام برد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران به برپایی نمایشگاه عرضه محصولات طبیعی و ارگانیک در شهریورماه سال گذشته اشاره کرد و در این باره افزود: کنترل کیفی محصولات پروتئینی، باغی زراعی، بازرگانی و لبنی از جمله جمع آوری، تدوین و بروزرسانی دستورالعمل های جامع کیفی و بهداشتی از جمله فعالیت هاست.
وی درخصوص افزایش تعداد اماکن فروش عرضه محصولات گواهی شده در میادین و بازارهای تابعه به ۲۷ غرفه تصریح کرد: اجرای طرح کالیبراسیون تجهیزات برودتی در میادین و بازارهای معرفی شده جهت اخذ استاندارد تشویقی با هدف تایید صحت عملکرد تجهیزات برودتی انجام شده است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران همچنین ادامه داد: اجرای طرح آزمون دوره ای تایید صحت عملکرد کلیه وسایل توزین در غرف میادین و بازارها و همچنین تقویت سیستم نظارت کیفی و بهداشتی در پایانه های عرضه عمده مواد پروتئینی بهمن، بعثت و پیروزی از این موارد است.
صفوی با بیان اینکه اجرای برنامه معاینات ادواری و سلامت شغلی در خصوص ۴۰۰ نفر از همکاران شاغل در میادین و بازارها از فعالیت هایی بوده که تاکنون انجام شده است، افزود: اجرای طرح بدون دخانیات در ۱۶ مرکز و ساماندهی وضعیت کارت های بهداشت کارگران از جمله این فعالیت هاست. همچنین جایگزینی نایلکس های زیست تخریب پذیر و پایه گیاهی در روز بدون نایلکس از نکات مثبتی است که می توان از آنها نام برد.