تاریخ انتشار: 22 جولای 2019 - اخبار شهرداری ها

عقد تفاهم نامه همکاری مابین شهرداری زاهدان و دانشگاه آزاد اسلامی...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

عقد تفاهم نامه همکاری مابین شهرداری زاهدان و دانشگاه آزاد اسلامی

طی نشستی که روز گذشته با حضور شهردار زاهدان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان برگزار شد، بر افزایش همکاری ها و تعاملات دو طرف تاکید شد.

شهردار زاهدان که در جمع مدیران و مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان حضور داشت گفت: ارتباط و همکاری بین شهرداری زاهدان و مراکز دانشگاهی در سالهای گذشته فراز و نشیبهایی داشته است به طوری که در برخی از موارد، این همکاری ضمن هزینه زا بودن، به لحاظ کیفی قابلیت استفاده برای شهرداری را نداشته که می توان با افزایش تعاملات و همکاری بیش از پیش این نقیصه را برطرف کرد.

پربار تحولات ایجاد شده در مجموعه شهرداری زاهدان را بسیار خوب توصیف کرد وگفت: در سالهای اخیر تحولات خوبی در زمینه های مختلف در شهرداری زاهدان ایجاد شده و در این راستا همکاری با دانشگاه آزاد به عنوان یک محیط علمی که دارای ظرفیتهای بسیار خوبی در مباحث پژوهشی و مطالعاتی می، باشد همواره مد نظر ما قرار داشته تا بتوانیم از این رهگذر تاثیرات خوبی را در عرصه. ی خدمات رسانی بر جای بگذاریم.

وی گفت: با توجه به ظرفیتهای خوبی که در بخشهای علمی، پژوهشی و فناوری دانشگاه وجود دارد می توان با افزایش ارتباط و تعامل فی مابین و با استفاده از ظرفیت بالای اساتید و سایر پتانسلها جهت ارتقاء کیفیت در اجرای طرح ها و پروژه ها گام های موثری برداریم.

وی ضمن بیان اینکه افزایش و توسعه ی ارتباط دوسویه می تواند در شناسایی نیازهای دو دستگاه مثمر ثمر واقع شود گفت: چنانچه طرح های پژوهشی، پایان نامه ها و یا رساله های مقطع ارشد و دکترا به سمت و سوی موضوعات شهری هدایت شوند، شهرداری زاهدان ضمن استقبال از آنها و با حمایت از دانشجویان؛ این آمادگی را دارد تا اگر این رساله ها و پایان نامه ها جنبه کاربردی داشته باشند از آنها در راستای ارائه خدمات به شهر و شهروندان استفاده کند.

وی در ادامه پیرامون فاصله ی زیاد سرانه ی درآمدی شهرداری زاهدان با سایر مراکز استانها نیز توضیحاتی داد و گفت: در پایان سال ۹۵ سرانه درآمدی شهرداری های برخی از مراکز استانها با شهرداری زاهدان تفاوتی ۱۵ برابری داشته حتی سرانه درآمدی شهرهای هم جمعیت و مشابه با زاهدان نیز ۳برابر بیشتر از ما بوده است.

با این اوصاف، وی تلاشهای صورت گرفته در راستای ایجاد تحولات مثبت و دمیدن روحیه امید و نشاط در داخل شهرداری و همچنین در سطح شهر را بسیار خوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: همکاران ما در حوزه های مختلف با سعی و تلاش وافر موفق شدند تحولات مثبتی را در جهت برون رفت از مسائل و مشکلات ایجاد کنند به طوری که در مباحث اقتصادی و درآمدی شاهد جهش های خوبی بودیم که می توان به تحقق بیش از نود درصدی بودجه سال گذشته و افزایش سرانه درآمدی به حدود ۳۶۰ هزار تومان اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اقداماتی که تا کنون صورت گرفته است امیدواریم تا پایان سال جاری این سرانه ی درآمدی را به مبلغ ۷۰۰ هزار تومان که متوسط درآمد کلانشهرها و مراکز استان هاست نزدیک کنیم و به تحقق حداکثری بودجه ۴۱۰ میلیارد تومانی سال جاری نیز نائل شویم.

“شهردار زاهدان” با انتقاد از عدم همکاری دستگاه های دولتی بدهکار جهت پرداخت عوارض و حق و حقوق شهرداری گفت: بیشترین بدهکاران به شهرداری را دستگاههای دولتی تشکیل میدهند که اگر جهت پرداخت بدهی خود اقدام نکنند شهرداری زاهدان با توجه به ابزارهایی که در اختیار دارد به ناچار برای وصول مطالبات خود از طریق اعمال فشارهای لازم اقدام خواهد نمود که البته در این راستا دانشگاه آزاد به عنوان یکی از خوش حساب ترین دستگاه ها تا کنون همکاری خوبی با شهرداری داشته است.

وی در ادامه موضوع آسفالت و ضرورت اجرای آن را در سطح شهر مورد توجه قرار داد و بیان داشت: طی سالهای اخیر در بحث آسفالت روند رو به رشد خوبی را شاهد بودیم به طوری که میزان اجرای آسفالت را از ۲۵۰ هزار متر مربع در سالهای گذشته به بالای یک میلیون مترمربع در سال گذشته رساندیم و با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم این مقدار در پایان سال جاری به ۲میلیون مترمربع برسد که با توجه به روند رو به رشدی که ادامه دارد؛ آن شاءالله ظرف ۵ تا ۶ سال آینده روکش آسفالت تمامی معابر سطح به انجام خواهد رسید.

وی در پایان با تاکید بر مشارکت همه جانبه شهروندان و تمامی دستگاه ها گفت: چنانچه این تعاملات و همکاری ها به نحو مطلوبی ادامه یابد می توان به کاهش مشکلات و داشتن شهری آباد امیدوار بود.

شایان ذکر است در پایان این نشست تفاهم نامه ی همکاری بین شهرداری زاهدان و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد گردید.

چاپ چاپ