- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

ضیافت افطار شهردار مشهد برای پرسنل خدمات شهری منطقه سه

شهــردار مشهد هم سفره با کارگران حوزه خدمات شهری منطقه۳
در این مراسم که به میزبانی شهرداری منطقه سه و در سالن ورزشی شهید مطهری برگزار گردید، سید صولت مرتضوی در کنار کارگران خدمات شهری این منطقه بر سر سفره افطار همدلی آنان نشست و از نزدیک با آنها به گفتگو پرداخت.
به گزارش روابط عمومی منطقه سه شهرداری مشهد، در این مراسم که روز گذشته و همزمان با آغاز لیالی قدر برگزار گردید، خیل کثیری از رفتگران و نیروهای اجرایی حوزه خدمات شهری منطقه سه، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء میهمان سفره افطاری شهردار مشهد بودند و بدین ترتیب از نزدیک دغدغه های خود را با وی درمیان گذاردند.
شهردار مشهد نیز در این مراسم ضمن تقدیر از تلاش های شبانه روزی کارگران حوزه خدمات شهری گفت: بسیار خرسندم که فرصتی دست داد تا بتوانم در کنار شما عزیزان خدوم و زحمتکش آن هم در چنین شب های پر فضیلتی و در کنار سفره افطاری حضور یابم. این امر هم باعث مباهات ماست و هم فرصتی مغتنم برای همدلی با شماست.
وی در خصوص سنت حسنه افطاری دادن هم گفت: موضوع افطاری دادن به روزه داران و تقدیر از این بندگان صالح و پاک از سنت های سابقه دار اسلامی است که در تمامی اعصار و قرون مورد اهتمام مسلمانان بوده و نه نتها در دوران پیامبر و امامان رایج بوده بلکه در عصرهای دیگر نیز همچنان به قوت خود باقی بوده و می باشد و برنامه امشب نیز با استناد به چنین سنت حسنه ای برپا شده است.
وی ادامه داد: افطار دادن هم احیاء ارتباط انسان با خدا از طریق برادران و خواهران دینی است. همان‌طور که روزه از خودگذشتگی است و به خدا رسیدن و ارتباط با خدا، روشنی دل یعنی ایمان را هم تأمین کرده است. افطار دادن هم از خودگذشتن و به باورمندان خداوند پیوستن است، ارتباط با مرتبطین به خدا، ارتباط با خداوند است. گذشت از خود، هم در خودداری از خوردن و هم افطار دادن به دیگران است. از این رو تاکید اینجانب نیز این بوده است که ضمن حفظ حرمت شما عزیزان، سفره ای ساده و صمیمی فراهم گردد تا فرصتی برای ما نیز ایجاد شود که گرداگرد یک سفره و در کنار شما نیروهای خدوم قرار بگیریم.
وی همچنین همزمانی این مراسم با شب های پر قدر، قدر را به فال نیک گرفت و از تمامی نیروهای حوزه خدمات شهری این منطقه درخواست نمود تا در این شب ها جهت خدمت رسانی مطلوب و شایسته و همسنگ با شان علی ابن موسی الرضا(ع)، وی و سایر خادمان شهر بهشت را از دعای خیرشان محروم ننمایند.
گفتنی است در این مراسم که به میزبانی شهرداری منطقه سه برگزار گردید، کاظمی معاون خدمات شهری و محیط زیست، یوسف زاده شهردار منطقه سه و قاسم پور رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی را همراهی نمودند.
http://zone3.mashhad.ir/index.php
http://zone3.mashhad.ir/web_directory/4579-گزارش-تصویری-سال-۱۳۹۳٫html