“برنامه ریزی جامع تحول دیجیتال در حوزه گردشگری شهری سمنان”
شهردار سمنان خبر داد :

“برنامه ریزی جامع تحول دیجیتال در حوزه گردشگری شهری سمنان”...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان، سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان با اشاره به الگوی رفتاری گردشگران قبل از سفر، هنگام سفر و پس از آن از برنامه‌ای جامع برای ارائه خدمات دیجیتال به مسافران متناسب با هر بخش خبر داد که به شکل گام به گام در یک سال آینده اجرا خواهد شد.
شهردار سمنان بازاریابی محتوا را مهم‌ترین بخش این برنامه دانست و اظهار داشت: در جامعه امروز مکانی که اثری از آن در فضای مجازی نباشد گویا اصلا وجود خارجی ندارد، به همین دلیل است که اولین گام، تولید محتوای دیجیتال برای تمام جاذبه‌های ملموس و ناملموس شهر است.
وی افزود: تولید محتوای دیجیتال حوزه گردشگری طبق برنامه‌ای یک ساله در تمام مدیوم‌های رسانه‌ای ارائه خواهد شد و محتوای متنی، عکس، ویدیو، انیمیشن، پادکست و نقشه‌های دیجیتال در این برنامه قرار گرفته است.
ناظم رضوی گفت: در همین راستا همکاری‌ برای تولید کتابچه دیجیتال و تولید نقشه جامع و گویای گردشگری شهر سمنان با گروه ایران تراول اجرا شد که به زودی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.
شهردار سمنان خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌های نوظهور از تصاویر ۳۶۰ درجه، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی و گیمیفیکیشن به عنوان ابزارهایی برای بهبود تجربه مخاطب از شهر است که در این برنامه جامع لحاظ شده است .
وی همچنین با اشاره به نقش پر رنگ شبکه‌های اجتماعی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری از لزوم حضور پر رنگ مداوم، درگیرانه و با برنامه در این عرصه صحبت کرد و نقش شهرداری را در این زمینه جهت دهی مدیریت این فضا دانست و اظهار داشت: برنامه داریم با استفاده از نقش میکرو اینفلوئنسرهای حوزه گردشگری در این فضا جریان سازی کنیم و به طور مداوم شهر سمنان را در ویترین نگاه مخاطبان سفر قرار دهیم.
ناظم رضوی هم‌راستا بودن فعالیت‌های زیرساختی و تبلیغاتی شهر سمنان را موثرترین فرمول برای تبدیل شدن به یک مقصد گردشگری یادآور شد و گفت: با توجه به هم‌سویی مناسب بین ارگان های دولتی و آماده سازی بستر برای ورود بخش خصوصی در شهر سمنان چشم انداز روشنی در انتهای مسیر تحول گردشگری این شهر قرار دارد.

چاپ چاپ