آغاز پروژه سرویس و نگهداری پیشگیرانه سیستم‌های رایانه‌ای شهرداری کرمان براساس استاندارد ITIL
تاریخ انتشار: 07 سپتامبر 2019 - اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران

آغاز پروژه سرویس و نگهداری پیشگیرانه سیستم‌های رایانه‌ای شهرداری کرمان براساس استاندارد ITIL...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

برای اولین بار در شهرداری کرمان توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات
آغاز پروژه سرویس و نگهداری پیشگیرانه سیستم‌های رایانه‌ای شهرداری کرمان براساس استاندارد ITIL

معاونت زیرساخت و شبکه سازمان فاوا شهرداری کرمان گفت: پروژه سرویس و نگهداری پیشگیرانه یاPM (Preventive Maintenance) سیستم‌های رایانه‌ای شهرداری در چارچوب استانداردITIL آغاز شده است.
به گزارش پایگاه خبری کرمان آنلاین، سیدمرتضی قادر با بیان اینکه استاندارد ITIL تأکید ویژه بر روی مدیریت دارائی‌ها و تجهیزات تحت کنترل فناوری اطلاعات دارد، گفت: برای اولین بار در شهرداری کرمان پروژهPM سیستم‌های رایانه‌ای، به منظور بهینه‌سازی استفاده از منابع مالی و انسانی، توسط اداره توسعه سخت‌افزار معاونت زیرساخت و شبکه سازمان فاوا درحال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا ۲ ماه آینده به پایان برسد.
وی تصریح کرد: این پروژه فرآیندی است جهت نگهداری سیستم‌های رایانه‌ای بر اساس ثبت اطلاعات، کنترل و نظارت بر روی تجهیزات رایانه‌ای به صورت دوره‌ای و همچنین در زمان هشدار که با هدف رفع مشکلات رایج در سیستم‌ها به منظور کاهش احتمال رخداد خرابی یا از کارافتادگی آنها و همچنین افزایش قابلیت اطمینان (Reliability) و پایداری (stability) اجزای سخت‌افزاری انجام می‌پذیرد.
قادر افزود: از سایر منافع این پروژه، کاهش ریسک دریافت و انتشار فایل‌های آلوده است که با نصب افزونه‌ها و بروزرسانی‌های امنیتی مرتبط با سیستم عامل‌ها و نرم‌افزارها حاصل می ‏شود.

چاپ چاپ