تاریخ انتشار: 16 اکتبر 2019 - اخبار شهرداری ها

برپایی ۵ موکب در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی توسط منطقه ۱۵...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه ۱۵ از برپایی ۵ موکب خدمات رسانی در مسیر راهپیمایی جاماندگان زیارت کربلای معلی در محدوده منطقه ۱۵ با مشارکت شهروندان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی به شهروندان گفت:۳ موکب اصلی با مشارکت فرهنگسرای خاوران با ظرفیت پذیرایی ۳۰هزار نفر در میدان خراسان، چهارراه تیر دوقلو و خیابان شوش شرقی ورودی خیابان مظاهری برپا خواهد شد.

به گفته وی، ۲ موکب مردمی نیز با مشارکت هیأت ها و افرادی که نذورات خود را در اختیار آنان قرار می دهند در خیابان فداییان اسلام پایین تر از مسجد مهدیه و تقاطع خیابان فداییان اسلام -کیانشهر میزبان جاماندگان مراسم اربعین حسینی می شود.

محمدی اضافه کرد: این موکب ها از ساعت ۸ صبح همزمان با آغاز مراسم اربعین حسینی که از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار می شود؛ فعالیت کرده و تا ظهر روز اربعین به زائران و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت (ع) خدمات ارائه می کند.

شهردار منطقه به فعالیت های این موکب ها اشاره کرد و افزود: مداحی و سینه زنی توسط پیرغلامان محلی، استقرار پایگاه سلامت و انجام تست فشار خون و قند خون، پذیرایی از شهروندان، برپایی ایستگاه واکس زنی، ایستگاه دلنوشته روی پارچه، ختم قرآن و صلوات، ایستگاه عکس یادگاری، توزیع محصولات فرهنگی و اجرای گروه تعزیه از خدمات موکب ها به شهروندان و زائران حضرت عبدالعظیم(ع) خواهد بود.

در ادامه شهردار منطقه اقدامات حوزه خدمات شهری را برای آماده سازی مسیر راهپیمایی اربعین حسینی تشریح کرد و گفت: خیابان های شوش و فداییان اسلام در مرز مشترک منطقه ١۵ با مناطق ١٢ و ١۶ در مسیر پیاده روی جاماندگان کربلا قرار دارد که با هماهنگی مناطق همجوار، نیروهای خدمات شهری از ساعات آغازین مراسم جهت نگهداشت شهر در مسیر حضور خواهند داشت.

محمدی اضافه کرد: آنها در طول مسیر وظیفه رفت و روب و نگهداری از فضای سبز و نیز شستشوی جداره ها قبل از شروع و پس از پایان مراسم را به عهده خواهند داشت. ضمن آنکه محور یاد شده توسط زیباسازی آماده و تبلیغات مناسب در آن به نمایش درخواهد آمد.

چاپ چاپ