تاریخ انتشار: 22 جولای 2014 - اخبار

شهردار منطقه سه در نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت؛ به دنبال تقویت ساز و کارهای قرآنی در حاشی...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه سه شهر مشهد به همراه اعضاء شورای معاونین منطقه، ازنهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد بازدید کردند
به گزارش روابط عمومی منطقه ۳ شهرداری مشهد، با توجه به حضور چندین کانون و تشکل قرآنی فعال منطقه علی یوسف زاده با حضور در این نمایشگاه از مجموعه فعالیت های آنان آگاه شد.
وی در ادامه هدف از این بازدید را علاوه بر استفاده از حال و هوای معنوی نمایشگاه قرآنی، همسو کردن برنامه های منطقه با چارچوبه های قرآنی و پتانسیل های موجود آن در نمایشگاه عنوان نمود و گفت: با توجه به اینکه منطقه سه به رغم قرار گرفتن در کمربند شمالی و حاشیه ای شهر، یکی از قاری پرورترین مناطق شهری است بهره گیری از ظرفیت های موجود در منطقه در راستای تحقق برنامه های فرهنگی و اجتماعی قرآن محور در دستور کار ما قرار دارد که حضور در این نمایشگاه بازدید از دستاورهای گروهها فعال قرآنی منطقه یکی از راههای دست یافتن به این خواسته است.
یوسف زاده با اشاره به اینکه رویکرد امسال ما در منطقه سه، گستراندن فعالیت های حوزه اجتماعی است، گفت: نمایشگاه قرآن مکان مناسبی برای بهره گیری از تجربیات سایر افراد فعال در حوزه های اجتماعی و قرآنی است .
وی همچنین با اشاره به استقبال شهروندان این منطقه از طرح های قرآنی ویژه ایام ماه مبارک رمضان گفت: خوشبختانه به دلیل علقه شدید اهالی این محدوده شهری به مسائل قرآنی ما در سال جاری به صورت ویژه دو محفل انس با قرآن را در محله طبرسی برپا نموده ایم تا بتوانیم پاسخی مناسب به نیازهای قرآنی و معرفتی شهروندان راغب در این محدوده داده باشیم.
وی همچنین در مورد نهمین نمایشگاه قرآن و عترت نیز تصریح کرد: برپایی نمایشگاه امروزه جنبه آموزشی و کارکردی دارد و به موازات موضوع آن، افرادی همچون بازاریاب و مخاطب شناس نیز در محیط نمایشگاه فعال هستند تا آثار و برکات این محیط را بیشتر کنند و می توان با ایجاد ارتباط آنان با کانون های قرآنی فعال فضای وسیع تر و وسیق تری را در این منطقه پرجمعیت و کمتر برخوردار بوجود آورد.
وی در پایان یک از مزایای تعمق بخشی به برنامه های قرآنی در مناطق را تقویت همبستگی های اجتماعی و هویتی عنوان نمود و تصریح کرد: برای مقابله با تهاجم فرهنگی باید با منطق و عقل حرکت کنیم، چرا که خط و راه دین مشخص است و افراط و تفریط در این مسیر پذیرفته نیست و چه بهتر که این مسیر از مبداء مساجد و فعالیت های قرآنی آغاز شود تا راه رسیدن به آن تسهیل شود.
گفتنی است در پایان این بازدید شهردار منطقه سه در جمع خبرنگاران رسانه های مستقر در نمایشگاه حضور یافت و به تشریح اقدامات اجرایی در خصوص پروژه بوستان قرآنی بهار و فرهنگسرای قرآن و عترت و همچنین اقدامات آتی منطقه در این حوزه پرداخت.
http://zone3.mashhad.ir/news/1063811-دنبال-تقویت-ساز-کارهای-قرآنی-حاشیه-شهر-هستیم.html
http://zone3.mashhad.ir/media_gallery/1063516-بازدید-شهردار-پرسنل-منطقه-نمایشگاه-قرآن-عترت-تیرماه.html

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.