تشریح اقدامات ویژه منطقه۲۱ به مناسبت “روز جهانی معلولین”
تاریخ انتشار: 03 دسامبر 2019 - اخبار, اخبار شهرداری ها

تشریح اقدامات ویژه منطقه۲۱ به مناسبت “روز جهانی معلولین”...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

همزمان با”روز جهانی معلولین”، شهردار منطقه۲۱ از اجرای ویژه برنامه های فرهنگی، آموزشی و سلامت-محور در سرای محله ها؛ مناسب سازی و همسطح سازی پل ها و مسیرهای منتهی به ایستگاه های اتوبوس و همچنین بهسازی معابر اصلی و بوستان های شاخص جهت عبور ایمن توان یابان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، رحمانی شهردار ورودی غربی پایتخت با بیان خبر فوق گفت: یکی از رویکردهای مدیریت جدید شهری کلانشهر تهران، رسیدگی به دغدغه‌ها، مشکلات و مسائل معلولان است که بر این اساس و باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تشکیل “کانون معلولان” نسبت به شناسایی نیازهای این قشر از جامعه اقدام شده است.
وی همچنین افزود: در همین راستا و به مناسبت هفته معلولین، “ویژه برنامه های فرهنگی، آموزشی و سلامت-محور” با همکاری اعضای کانون های مذکور، خانه های سلامت محله ها و سازمان های مردم نهاد از روز شنبه نهم لغایت پانزدهم آذر ماه در سطح منطقه برگزار می شود.
شهردار منطقه۲۱ در ادامه تاکید کرد: “مناسب سازی و همسطح سازی” پل ها و مسیرهای منتهی به ایستگاه های اتوبوس در ورودی غربی پایتخت به منظور تسهیل در تردد جانبازان، سالمندان و معلولان جسمی-حرکتی توسط حوزه حمل ونقل و ترافیک منطقه۲۱ انجام شده است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه امکانات حمل ونقل عمومی شهری می بایست جهت استفاده سالمندان، معلولین و جانبازان مناسب سازی شود، گفت: در همین راستا همسطح سازی و رفع اختلاف سطح، رفع زوائد فیزیکی معابر، ترمیم مسیر تردد توان یابان با کفپوش های بتنی و مناسب سازی ایستگاه های حمل ونقل عمومی، از جمله اقداماتی است که به منظور ایمنی و رفاه حال هرچه بیشتر شهروندان توان یاب انجام گرفته است.
رحمانی با بیان اینکه در حوزه فنی و عمرانی نیز اقدامات قابل توجهی صورت گرفته، یادآور شد: احداث و ترمیم مسیر تردد نابینایان با کفپوش های شیاردار، اصلاح رمپ های ورودی بوستان ها، جانمایی و نصب نیمکت های ویژه معلولین و همچنین مناسب سازی سرویس های بهداشتی بوستان ها، از دیگر اقدامات اجرایی شهرداری منطقه۲۱ در راستای جلب رضایت و تامین آسایش توان یابان است.

چاپ چاپ