مراسم گرامیداشت اندیشمند، شاعر، نویسنده و گوینده ی رادیو استاد گل محمد صالح زهی برگزار شد
تاریخ انتشار: 04 دسامبر 2019 - اخبار, اخبار شوراها

مراسم گرامیداشت اندیشمند، شاعر، نویسنده و گوینده ی رادیو استاد گل محمد صالح زهی برگزار شد...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

⬅️ طی مراسمی که توسط شهرداری زاهدان ،اداره کل صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به منظور نکوداشت هنرمند فقید استان سیستان و بلوچستان گل محمد صالح زهی در محل سالن همایش‌های شهرداری زاهدان برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی این هنرمند بزرگ استان از خانواده ی وی نیز تجلیل به عمل آمد.

⬅️ در این مراسم که با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر زاهدان، مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان، معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خانواده و دوستان استاد فقید گل محمد صالح زهی، معاونین و مدیران شهرداری زاهدان، تعدادی از شاعران، نویسندگان و برخی از چهره های ادبی و هنری استان حضور داشتند‌، از سالها تلاش و مجاهدت مرحوم استاد صالح زهی که در راستای معرفی فرهنگ، هنر و ادب این استان صورت گرفته بود تجلیل و قدردانی شد.

?شهردار زاهدان در این مراسم طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و نام این استاد ارزشمند گفت: مرحوم صالح زهی در طول عمر پربرکت خود از طریق شعر و ادب و ارائه ی مقاله های متعدد تلاشهای وافری را در شناساندن تاریخ و فرهنگ استان و حتی کشور از خود نشان داد.

?مهندس پربار گفت: این استاد بزرگوار در زمانی که منابع، ارتباطات و حتی حمل و نقل به شدت محدود بود با کمترین امکانات توانست با جامعه و اهالی فرهنگ و ادب ارتباط خوبی برقرار کند.

?وی افزود: استاد صالح زهی با توجه به ارتباط خوبی که با فرهیختگان استان و شخصیتهای طراز اول کشوری داشت موفقیتهای شگرفی در تدوین آثار متعدد بدست آورد که ضرورت دارد این آثار به نحو مطلوبی منتشر و در دسترس عموم مردم قرار گیرد تا دیگران نیز بتوانند از حاصل تلاشها و رنجهای این فرهیخته ی نستوه به خوبی استفاده کنند.

?وی با اشاره به اینکه اهالی فرهنگ و هنر در زمان حیاتشان بیشتر اوقات مورد بی مهری قرار می گیرند گفت: متاسفانه در اکثر مواقع اهالی علم و فرهنگ و هنر در گمنامی زندگی می کنند و بعد از اینکه از بین ما رفتند یاد و نامشان بر سر زبانها می‌افتد و آثارشان نمایان میشود؛ لذا بهتر است تا هنرمندان و فرهیختگان عرصه های مختلف در زمان حیاتشان مورد توجه قرار گیرند و به طرق مختلف از آنها قدردانی شود و با انتشار و معرفی آثارشان در جامعه دین خودمان را به آنها ادا کنیم.

?وی در پایان تصریح کرد: اگر چه نام گل محمد صالح زهی به واسطه ی تلاشهای ارزنده ای که در عرصه ی فرهنگ و هنر این مرز و بوم و ترویج و اشاعه ی آن داشته و آثار گرانبهایی را از خود به جای گذاشته همواره در تاریخ استان و کشور ماندگار است‌‌؛ اما پیشنهاد می شود که یکی از معابر سطح شهر توسط شورای اسلامی شهر به نام این استاد فرهیخته نام گذاری گردد.

?گفتنی ست در پایان این مراسم به رسم یادبود با اهداء لوح به خانواده ی گل محمد صالح زهی و همچنین استاد کریم بخش داوودیاز دوستان نزدیک مرحوم، از خدمات و تلاشهای این استاد فقید قدردانی شد.

چاپ چاپ