نمایشگاه گرافیک لهستانی‌ها در اصفهان، یک اپیزود از ارتباط تاریخی اصفهان و لهستان است
تاریخ انتشار: 07 دسامبر 2019 - اخبار شهرداری ها, اختصاصی

نمایشگاه گرافیک لهستانی‌ها در اصفهان، یک اپیزود از ارتباط تاریخی اصفهان و لهستان است...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

تشکر سفیر لهستان از شهردار اصفهان به خاطر برپایی نمایشگاه گرافیک لهستانی‌ها در اصفهان
نمایشگاه گرافیک لهستانی‌ها در اصفهان، یک اپیزود از ارتباط تاریخی اصفهان و لهستان است
خرسندی سفیر لهستان از برگزاری نمایشگاه گرافیک لهستانی‌ ها در اصفهان و گفت و گو در زمینه همکاری های فرهنگی و اقتصادی میان اصفهان و لهستان از جمله محورهای مهم دیدار شهردار اصفهان با سفیر لهستان در ایران بود.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، ماچی فائوکوفسکی، سفیر لهستان در ایران، ضمن سفر به اصفهان با قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان دیدار و گفت و گو کرد.
قدرت اله نوروزی، شهردار اصفهان، در این دیدار با بیان اینکه لهستانی‌ها به دلیل مهاجرت به اصفهان در جنگ جهانی دوم خاطرات خوشی از این شهر دارند و ما هم از آنها خاطرات خوبی داریم، اظهار کرد: سال گذشته در اجلاس مربوط به شهرهای خلاق جهان در کراکف شرکت کردیم و با شهردار کراکف مذاکراتی برای خواهرخواندگی بین دو شهر داشتیم.
وی از آمادگی اصفهان برای اجرای جشنواره ها و برنامه های متعدد فرهنگی با لهستان بر مبنای خاطرات مشترک خبر داد و افزود: بــرخی از خیابان‌های شهر اصفهان به ویژه چهارباغ خاطرات بسیار خوبی از کودکان لهستانی دارد. همه اینها فرصت‌هایی برای حضور بیشتر لهستانی‌ها در اصفهان فراهم می سازد.
شهردار اصفهان تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد تا بتوانیم تندیسی از کودکان لهستانی در شهر اصفهان داشته باشیم و مکانی هم به آن اختصاص دهیم. یونیسف در حال بررسی پرونده ما برای پیوستن به شبکه شهرهای دوستدار کودک است؛ به همین دلیل آمادگی برای همکاری با لهستان در این زمینه وجود دارد.
وی با بیان اینکه در شرایطی هستیم که تحریم‌های آمریکا شرایط مبادلاتی را در عرصه اقتصادی برای ما تنگ کرده است، گفت: لهستان در عرصه حمل و نقل ریلی به ویژه ساخت واگن وضعیت مناسبی دارد. ما آمادگی در زمینه خرید واگن مترو از لهستان با این کشور توافقاتی را داشته باشیم.
نوروزی همچنین پیشنهاد راه اندازی کنسولگری لهستان در اصفهان را به سفیر لهستان داد.
سفارت لهستان خود را وقف همکاری‌های اصفهان و کراکف می‌کند
سفیر لهستان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از شهردار اصفهان بابت برگزاری نمایشگاه گرافیک لهستانی‌ها اظهار کرد: در نمایشگاه گرافیک، گرافیست‌های مهم لهستان نیز سعی کرد‌ه‌اند احساسشان را به اصفهان به عنوان شهری که میزبان کودکان کشورشان بوده، نشان دهند.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه یک اپیزود از ارتباط تاریخی اصفهان و لهستان است که این ارتباط را قوی‌تر می‌کند. کاری که این شهر و مردمش برای لهستانی‌ها کردند در خاطره‌ها مانده و می‌ماند.
ماچی فائوکوفسکی اصفهان را یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شهرها برای گردشگران لهستانی عنوان کرد و افزود: در نظر دارم، بارها و برای رویدادهای دیگر به اصفهان آمده و درباره مسائل و حوزه‌های مختلف به‌خصوص برای همکاری‌های فرهنگی گفت و گو کنم.
وی از نصب تندیس کودکان لهستانی هم استقبال و اعلام کرد که پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام می‌دهد.
سفیر لهستان زمینه‌های علمی، فرهنگی و هنری را مهم‌ترین شاخه‌های همکاری ایران و لهستان دانست و از مذاکراتی بین فیلم ‌سازان دو کشور هم خبر داد و گفت: تمایل دارم در حوزه پزشکی اطفال با ایران همکاری داشته باشیم.
فائوکوفسکی افزود: شهر اصفهان یکی از غنی‌ترین شهرهای ایران در حوزه فرهنگ و اقتصاد است و به همین دلیل امیدوارم بتوانیم موقعیت‌هایی را که برای همکاری وجود دارد، توسعه دهیم.
وی با بیان اینکه ما به دنبال پیدا کردن و استفاده از این موقعیت‌ها هستیم و به همین دلیل من مجددا قطعا به اصفهان سفر خواهم کرد، ‌افزود: مطمئن باشید که سفارت لهستان خود را وقف همکاری‌های اصفهان و کراکف می‌کند تا تعاملات سازنده‌ای بین دو کشور جاری باشد. پیشنهاد راه اندازی کنسولگری در اصفهان را هم حتما با وزیر امور خارجه کشورمان در میان می‌گذارم.
سفیر لهستان در پایان از علاقه‌اش به اصفهان به عنوان «شهر کودکان لهستانی» و تلاش سفارت لهستان برای تقویت همکاری‌های بین دو شهر اصفهان و کراکف سخن گفت.

چاپ چاپ