همکاری مشترک برای ایجاد موزه میراث اقوام و ملل در قلب پایتخت
در دیدار شهردار منطقه شش با رییس دانشگاه تربیت مدرس مط

همکاری مشترک برای ایجاد موزه میراث اقوام و ملل در قلب پایتخت...

تاریخ انتشار: 07 دسامبر 2019 - اخبار, اختصاصی
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در دیدار شهردار منطقه شش با رییس دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به سکونت شهروندانی از ادیان مختلف در قلب پایتخت، به ظرفیت های ایجاد موزه میراث اقوام و ملل در منطقه اشاره و مقرر شد دانشگاه تربیت مدرس بررسی های لازم را در خصوص ایجاد این موزه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه شش، تورج فرهادی در این دیدار گفت: ایجاد این موزه جذابیت فرهنگی تازه ای به قلب پایتخت اضافه کرده و مورد توجه شهروندان قرار می گیرد و تاریخ شهر و کشور را زنده نگاه می دارد.

شهردار منطقه شش همچنین گفت: هم اکنون اغتشاشات کاربردی، بصری و صوتی در شهر موجود است که سبب شده هویت شهر کم رنگ شود و باید منافع مردم را تامین کرده و هویت را به شهر بازگردانیم.

شهردار منطقه شش ادامه داد: اضافه شدن کاربری های تجاری و اداری به بافت مسکونی سبب نوعی شب مردگی در منطقه شده که به دنبال مرتفع کردن آن هستیم.

فرهادی با اشاره به خودرو محور بودن شهر و ایجاد اغتشاشات صوتی گفت: ارتباط اجزای مختلف شهر با یکدیگر قطع شده و به نوعی درون گرایی سوق پیدا کرده ایم.

شهردار منطقه شش گفت: منافع خدمات اجرایی در شهر به شهروندان رسیده و اگر بتوانیم شهروندان را با خود همراه کنیم سرمایه های اجتماعی شهر باز می گردد.

شهردار منطقه شش به همکاری های مشترکی که می توان با بدنه علمی و آموزشی منطقه داشت اشاره کرد و گفت: آسیب شناسی طرح های تفصیلی به مدیریت شهری کمک می کند تا در بازنگری این طرح ها، نقص ها و معایب موجود را مرتفع کند.

فرهادی با بیان اینکه شهرداری بر مبنای اسناد بالادستی وظایف مشخصی برعهده دارد گفت: می توان با تصحیح و تکمیل این اسناد به رشد و پویایی هرچه بیشتر شهر کمک کرد.
به گفته شهردار منطقه شش همکاری مدیریت شهری و دانشگاه ها، مدیریت شهری را در اجرای هرچه بهتر این اسناد کمک می کند.

محمد تقی احمدی، رییس دانشگاه تربیت مدرس نیز در این دیدار ضمن تقدیر از رسالت شهرداری برای پشتیبانی از نهادهای آموزش عالی، اعلام آمادگی برای داشتن همکاری های مشترک کرد.

در این دیدار مطرح شد دانشگاه تربیت مدرس این آمادگی را دارد تا آموخته هایش را در اختیار مدیریت شهری بگذارد تا شهر و انسان ارتباطی خوبی داشته باشند و احساس در شهر جاری باشد.

همچنین برای کاهش ترافیک سطح منطقه ایجاد پارکینگ های ویژه و ایجاد گذرهایی در برخی از اتوبان ها پیشنهاد داده شد.

ایجاد سرای دانشجویی، بهره گیری از توان پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در موضوعات خدمات شهری و محیط زیستی، ایجاد ناحیه فناور در منطقه شش، ایجاد گالری های هنری فرهنگی دانشجویی در منطقه شش و ارائه راهکارهای علمی روز دنیا به شهرداری از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

چاپ چاپ