شهردار آبادان اعلام کرد:

پاسخگویی به ۸۴ درصد پیام های شهروندان در سامانه ۱۳۷ شهرداری آبادان...

تاریخ انتشار: 23 جولای 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

در حال حاضر دو بانوی اپراتور به همراه مدیر سامانه ۱۳۷ در ساعات اداری با سه خط تلفن اقدام به انعکاس پیام های مردمی به نواحی و مناطق سه گانه شهرداری می‌کنند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری آبادان، هر پیامی که از طریق این سامانه به مناطق و نواحی برای پیگیری و اجرا ابلاغ می‌شود به منزله ابلاغ پیام از سوی شخص شهردار آبادان تلقی شده و تمام مناطق و نواحی موظف به رسیدگی سریع به آن هستند.
شهردار آبادان با اشاره به برقراری بیش از ۱۵ هزار تماس تلفنی از سوی شهروندان آبادانی با سامانه ۱۳۷ از ابتدای آغاز بکار این سامانه در آبان ۹۰ تاکنون گفت: به ۸۴ درصد این پیام‌ها رسیدگی شده و درصد اندکی نیز در دست اقدام است. همچنین مابقی پیام‌ها موارد متفرقه‌ای بوده که نیاز به پیگیری نداشته است.
به گفته ی محمودرضا شیرازی، طی یک سال گذشته بیشترین تماس‌های تلفنی با سامانه ۱۳۷ از سوی شهروندان ساکن در منطقه یک و کمترین تماس‌ها از سوی شهروندان منطقه ۳ بوده است. همچنین بیشترین موارد تماس‌های تلفنی طی یک سال گذشته مربوط به لکه‌گیری معابر، روکش آسفالت و نصب سطل زباله بوده است.
وی با بیان این‌که بر اساس نظرسنجی‌ها میزان رضایتمندی شهروندان آبادانی از عملکرد سامانه ۱۳۷ کسب نمره ی خوب بوده است، گفت: ۱۳۷ گوش شهردار آبادان است و هر پیامی که از طریق این سامانه به مناطق و نواحی برای پیگیری و اجرا ابلاغ می‌شود به منزله ابلاغ پیام از سوی شخص شهردار آبادان محسوب شده و تمام مناطق و نواحی موظف به اجرا هستند.
مدیریت ارشد شهری آبادان با تاکید بر این‌که در حال حاضر رسیدگی به تماس‌های تلفنی شهروندان با سامانه ۱۳۷ در ساعات اداری می باشد، تصریح کرد: با راه اندازی تلفن گویای این سامانه، شهروندان بصورت ۲۴ ساعته قادر خواهند بود درخواست های خدماتی خود را در سامانه ثبت نمایند.
به گفته ی وی شهرداری به دنبال استانداردسازی، کیفی سازی، توانمندسازی واحدهای اجرایی و نهادینه سازی آموزش نیروهای درون شهرداری و همچنین شهروندان است.
شیرازی با تاکید بر اینکه باید بودجه بندی اعتبارات، عزل و نصب ‌ها و تصمیم گیری ها و قضاوت ها حول سامانه ۱۳۷ اتفاق بیفتد، تصریح کرد: تلاش بسیاری کرده ایم که شعار ناحیه محوری را عملیاتی کنیم اما به نظر می رسد هنوز تحول اساسی آنچنان که توقع داشتیم، صورت نگرفته است.
شهردار آبادان خواستار آن شد تا رسانه ها با شرح وظایف اصلی سامانه ۱۳۷ و اولویت‌های این سامانه که مربوط به رفع مشکلات فوریت‌دار شهری است، توقعات، خواسته ها و نیازهای مطروحه از سوی شهروندان با سامانه ۱۳۷ را منطبق با واقعیات و به گونه‌ا‌ی ماهیت این سامانه نمایند، کاری که به گفته شهردار آبادان، امروز پس از گذشت دو سال و نیم از راه اندازی این سامانه هنوز به درستی برای اذهان عمومی تبیین نشده است.
شهردار آبادان اظهار داشت: در عین حال در یک قضاوت منصفانه با راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ کار بزرگی صورت گرفته و تا حدودی توانسته‌ایم به اهداف اصلی خود نزدیک تر شویم.
شیرازی تصریح کرد: شهرداران مناطق و نواحی باید خود را مستقیماً پاسخگو و مسئول رسیدگی به درخواست‌ها و نیازهای مطرح شده شهروندان در سامانه ۱۳۷ دانسته و در کنار عوامل اجرایی پیگیرانه و با جدیت، رسیدگی به درخواست های شهروندان را در دستور کار قرار دهند.
وی، اعتمادسازی را از مهم ترین و مشکل ترین وظایف شهرداری دانست و گفت: اگر طرح ۱۳۷ را در سه بخش آمادگی طرح، عملیات اجرا و فرهنگسازی تعریف کنیم و دو بخش نخست را به خوبی اجرا کنیم، زمینه مناسبی برای اطمینان سازی فراهم می شود و مردمی که مشکلات شان حل شده است به ما اعتماد می کنند و مشارکت جدی در اداره محله زندگی اهالی به وجود می آید.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.