پیام تبریک شهردار و رییس شورای اسلامی شهر لار به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار

پیام تبریک شهردار و رییس شورای اسلامی شهر لار به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

محمّدرضا قنبرنژاد شهردار لار و سید عبدالمهدی میرپور رییس شورای اسلامی این شهر، در پیام مشترکی، پنجم جمادی الاولی سالروز میلاد با سعادت پرستار دشت کربلا حضرت زینب (س) و روز پرستار را تبریک گفتند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار، در این پیام آمده است:

روز پنجم جمادی الاولی در هر سال، روز مبارکی است؛ میلاد با سعادت اسوه صبر و پایداری، حضرت زینب علیهاالسلام که «روز پرستار» نام گرفته است. در این روز، بانویی پا به عرصه وجود نهاد که آموزگار ایثار و فداکاری بود. او بزرگ پرستاری است که در سال های گوناگون حیات خود، از پنج امام بزرگوار، پرستاری کرده است. نام زینب، این پرستار جاودان همیشه تاریخ، همیشه بر تارک زمان می درخشد و همگان را به یاد صبر، مقاومت و ایثار می اندازد.

تاریخ انقلاب اسلامی نیز شاهد جان فشانی و از خود گذشتگی های پرستاران رشیدی است که وظیفه امداد رزمندگان غیور میهن اسلامی را به عهده داشتند .بعضی از این بزرگواران نیز، شربت شیرین شهادت نوشیدند و برگ زرّینی در صفحه خدمات پرافتخار این قشر زحمتکش به جا نهادند.

پرستاری، حرفه ای مقدّس و ارزشمند است؛ به طوری که رسول خدا (ص)، پرستار را در قیامت، هم نشین ابراهیم خلیل می داند و می فرماید: «هر کس یک شبانه روز از بیماری پرستاری کند، خداوند او را با ابراهیم خلیل محشور می کند». حضرت امام خمینی (ره) نیز در مورد ارزش پرستاری فرموده است: «پرستاری از بیمار، امر بسیار مشکلی است، لکن خیلی ارزشمند است. شما متوجه باشید که شغل شما، شغل بسیار شریفی است و از آن طرف، مسئولیتش هم زیاد است». مقام معظم رهبری هم به پرستاران توصیه می فرماید: «پرستاران هم ـ چه زن و چه مرد ـ قدر خودشان را بدانند و این حرفه را، مقدّس بشمارند».

مقام معظم رهبری، همچنین درباره ارج نهادن به مقام پرستاران می فرمایند: «به مناسبت روز پرستار، یک جمله کوتاه در باب ارزش خدمت پرستاران عرض می کنم و آن، این است که همه موظفیم از این انسان های فداکار و پرعاطفه و دل سوزی که با عمل انسانیِ پرستاری خود، از بیماران در مراحل دشوارِ بیماری مواظبت و حمایت می کنند، به عنوان احترام به ارزش انسانی والا، قدردانی کنیم.»

اینجانبان سالروز ولادت پرستار ستاره های درخشان ایمان و عفت، حضرت زینب (س) را به یکایک پرستاران و منادیان انسانیت و ایمان تبریک عرض می نماییم.

محمّدرضا قنبرنژاد – شهردار لار

سید عبدالمهدی میرپور – رییس شورای اسلامی شهر لار

چاپ چاپ