- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

منطقه ۵، پیشتاز ارائه خدمات شهری در شهر مشهد

شهرداری منطقه ۵ اقدام به تخریب بیش از ۱۶۰ هزار مورد دیوار خطرناک در سطح منطقه ۵ کرده است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ، حسن هدایتی شهردار منطقه ۵ با اعلام خبر فوق اظهار داشت: دیوارهای خطرناک موجود در سطح منطقه بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداریهای کشور پس از شناسایی توسط کارشناسان، تخریب گردید.
وی ادامه داد: از دیگر فعالیت های عمرانی در سطح منطقه می توان به تخلیه و لایروبی جوی ها، اگو ها و کانال های سرپوشیده سطح منطقه اشاره کرد که در این مورد بیش از ۳۴۳ هزار مترطول تخلیه و لایروبی انجام شده است و بیش از ۲۸۵ هزار تن لجن و سرجارو از کانالها جمع آوری شده است.
حسن هدایتی در ادامه عنوان داشت: این منطقه به دلیل الحاق چند روستا به این منطقه دارای خیابان و معابر خاکی بسیاری است و شهرداری منطقه ۵ نیز به منظور رسیدگی به این موضوع، اقدام به تسطیح و شن ریزی معابر خاکی این منطقه کرده است و بیش از ۱۰۷ هزار متر مربع از معابر خاکی این منطقه تسطیح و شن ریزی گردیده است.
وی با اشاره به فعالیت های کمیسیون بند ۲۰ عنوان داشت:‌ به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ۲۰ مورد پرونده به این کمیسیون ارجاع گردیده است که ۱۷ مورد آن به اجرا گذاشته شده است.
هدایتی در ادامه با اشاره به فعالیت گسترده این منطقه در حوزه خدمات شهری عنوان داشت: در سالهای گذشته این منطقه از مناطق برتر در حوزه خدمات شهری بوده است. حوزه خدمات شهری شامل فعالیت هایی همچون جمع آوری زباله، خاک و نخاله و… بوده است و این منطقه از ابتدای سال ۶۶۱ هزار تن زباله، ۵۲۵ هزار تن خاک و نخاله از سطح شهر را جمع آوری نموده است.
وی افزود:‌ در حوزه جمع آوری نیز بیش از ۱۶۰ مورد جمع آوری سد معبر ناشی از فعالیت های دست فروشان، وانت بارها و گاریها و ۹۹ مورد تابلوهای بدون مجوز جمع آوری گردیده است.
هدایتی با اشاره به استفاده از ماشین آلات پیشرفته به منظور رفع آب گرفتگی معابر عنوان داشت: این منطقه به دلیل وجود گودها نیاز مبرمی به جلوگیری از آب گرفتگی می باشد و در همین راستا از ابتدای سال جاری ۳۹ دستگاه ماشین آلات مخصوص این کار و ۸۰ نفر نیروی انسانی به رفع آب گرفتگی معابر پرداخته اند.
وی ادامه داد: شهرداری منطقه ۵ از ابتدای سال جاری ۲۰۰ مترمربع از جداول و المانهای شهری واقع در این منطقه را رنگ آمیزی کرده است، ۱۰ مورد نصب و تعویض تابلوی اسامی معابر و بیش از ۴۴۴ هزار مترطول از نرده های ترافیکی را شست و شو کرده است.
هدایتی در پایان با اشاره به اهمیت تنظیف منطقه اظهار داشت: المانهای شهری نیز نظافت گردیده اند و ۱۹ هزار مورد المان شهری شست و شو داده شده است و معابر و خیابان های آسفالته نیز توسط ماشین های مکانیزه شست و شو داده شده اند.