- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

شهردار اصفهان: احداث رینگ چهارم با سرعت، دقت و طی یک حرکت انقلابی پیش می رود

شهردار اصفهان:
احداث رینگ چهارم با سرعت، دقت و طی یک حرکت انقلابی پیش می رود
اتفاقی بزرگ برای شهر اصفهان تا پایان سال

شهردار اصفهان در ادامه جلسات مستمر بررسی روند پیشرفت پروژه های عمرانی شهر اصفهان این بار به همراه معاونین و مدیران خود در محل اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح آفتاب حضور پیدا کرد.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در این جلسه که با حضور سردار حسین دهقان مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح برگزار شد، با بیان اینکه از حدود دو سال گذشته تمرکز خود را بر روی پروژه های نیمه کاره و جدید گذاشتیم، اظهار کرد: از جمله پروژه های جدید، حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان است که چهارمین حلقه ای است که از ابتدای تشکیل اصفهان تاکنون شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه دو حلقه حفاظتی شهر اصفهان مربوط به زمان پهلوی اول و دوم بوده، تصریح کرد: حلقه سوم مربوط به چند دهه اخیر است و احداث حلقه چهارم نیز که شامل ۸۰ کیلومتر و ۲۳ تقاطع غیرهمسطح می شود و ۱۵ کیلومتر آن در شهر اصفهان واقع شده است، از حدود یک سال گذشته آغاز شده است.
شهردار اصفهان ادامه داد: از تقاطع غیرهمسطح آفتاب تا کارخانه قند حدود ۷ کیلومتر است که لازم است آزادسازی های آن انجام بگیرد.
وی با اشاره به تقاطع غیرهمسطح سردار شهید سلیمانی، افزود: نزدیک به ۱۴۰ میلیاردتومان هزینه احداث این پل است، این پروژه نیز طبق جدول زمانبندی در حال پیشرفت است.
نوروزی با بیان اینکه پروژه حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان بخش های زیادی از شهر اصفهان را در برمی گیرد، تاکید کرد: از تقاطع غیرهمسطح آفتاب تا دولت آباد یک مسیر ۶ کیلومتری در حال ساخت است، دولت آباد به خورزوق که همان جاده فرزانگان است بخش دیگری از این مسیر است، این پروژه ادامه پیدا کرده و به سالن اجلاس، جاده شیراز و از آنجا به طرف باغ ابریشم، خمینی شهر و … می رسد.
وی گفت: این پروژه عظیم کاربری های بسیاری دارد که از آن جمله می توان به کاهش آلودگی و ترافیک ناشی از ورود خودروهای شهرهای دیگر به درون شهر اصفهان اشاره کرد.
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه اجرای این پروژه هزینه های بسیار سنگینی دارد که ورود به اجرای آن جرأت و جسارت نیاز داشت، ادامه داد: با این وجود مدیریت جدید به این پروژه ورود کرد و هم اکنون نیز بودجه بسیار زیادی را حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان به خود اختصاص داده است. این پروژه با سرعت، دقت و طی یک حرکت انقلابی در حال پیشرفت است.
وی با بیان اینکه ساخت خط دو مترو شهر اصفهان نیز به خوبی در حال پیشرفت است، تاکید کرد: نزدیک به هزار میلیارد تومان نیز امسال برای این پروژه هزینه شده و به صورت دو شیفته در حال اجراست. این پروژه از شمال شرقی آغاز شده و حدود ۶ ایستگاه آن با پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصدی در حال احداث است و حفاری های آن نزدیک به سه کیلومتر پیش رفته است.
نوروزی با بیان اینکه به احتمال بسیار زیاد خردادماه سال آینده پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان به بهره برداری می رسد، تاکید کرد: پروژه سالن اجلاس هم یک پروژه نیمه‌ کاره و تعطیل بود که سال گذشته شهرداری اصفهان ۳۸۰ میلیارد تومان برای آن هزینه کرد و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز برای تکمیل نیاز دارد، بهره‌ برداری از این پروژه بزرگ با سالن دو هزار و ۵۰۰ نفره اقدامی سخت و دشوار است.
وی با بیان اینکه اگر دولت برای انجام این پروژه کمک نکند ساخت این پروژه با سوال مواجه می شود، اضافه کرد: در این پروژه مجموعه هتل ‌ها، مجموعه ‌های تجاری، سوئیت‌ ها و ویلاهای ویژه در نظر گرفته شده و مسیرهای دسترسی مناسب نیز احداث شده است تا برای مهمانان بین المللی مناسب باشد.
وی گفت: اجرای بسیاری از این پروژه ها بر عهده دولت بوده اما به دلیل اینکه اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته شهرداری اصفهان خودش وارد عمل شده و تکمیل آنها را بر عهده گرفته است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه در شهر نیز پروژه های خوبی در حال اجراست، افزود: به طور مثال گلستان شهدای اصفهان سال های بسیاری بود که نیاز به سالن داشت اما اقدامی برای آن انجام نگرفته بود، هم اکنون آزاد سازی های این سالن انجام گرفته و این پروژه نیز به سرعت در حال اجراست.
وی تاکید کرد: بودجه شهر اصفهان از زمانی که کار را در شهر آغاز کردیم دو هزار و ۷۵۰ میلیاردتومان بود که هم اکنون به بالای شش هزار میلیاردتومان رسیده و حدود ۷۰ درصد آن عمرانی است.
اتفاقی بزرگ برای شهر اصفهان تا پایان سال
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان نیز در ادامه با بیان اینکه کارهای بزرگی طی یکسال گذشته در پروژه های عمرانی شهر اصفهان انجام گرفته است، اظهار کرد: با جلسات و پیگیری هایی که در محل پروژه های عمرانی انجام شده بزرگترین اقدامات طی یک سال و نیم گذشته برای پروژه های عمرانی شهر اصفهان رقم خورده و شاهد پیشرفت های خوبی بوده ایم. یکی از این پروژه ها پروژه بزرگ حلقه حفاظتی و پروژه تقاطع غیرهمسطح آفتاب است که قرار است بخشی از آن تا پایان سال به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد: بهره برداری از این بخش پروژه اتفاق بزرگی را برای شهر اصفهان رقم می زند که همان حذف ترافیک از خیابان های بعثت، سه راه نقشینه، چهارراه عاشق و میدان جوان است و مناطق ۷، ۱۴ و ۱۰ را از تردد کامیون ها نجات می دهد.
معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: تقاطع غیرهمسطح آفتاب در مجموع حدود دو کیلومتر از مسیر حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان را تشکیل می دهد و شامل چهار لوپ و رمپ و یک سازه بتنی به مساحت حدود ۵ هزار متر مربع است.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از پروژه تقاطع غیرهمسطح آفتاب بخش عمده ای از مشکل ترافیکی شرق اصفهان حل می شود، اضافه کرد: نصب علائم ترافیکی، روشنایی مسیر و فضای سبز در این پروژه لازم است به زودی انجام شود.
مظفر تاکید کرد: تکمیل این بخش از پروژه بزرگترین پاداش و شادی برای من طی ۳۰ سال خدمت است و حس خوبی که نسبت به این پروژه دارم را هیچگاه تاکنون نداشته ام. جا دارد از تمام همکارانم که برای اجرای این پروژه با من همکاری داشته اند، تشکر کنم.
وی در ادامه با اشاره به پروژه مجموعه پل های سردار شهید قاسم سلیمانی، گفت: این یکی از بزرگترین پروژه های در دست احداث شهر اصفهان بوده و در مهمترین ورودی شرق اصفهان و در نقطه صفر شروع حلقه چهارم حفاظتی قرار گرفته که حدود دو کیلومتر از محور شمال به جنوب را در منطقه ای به وسعت ۲۰۰ هزار مترمربع شامل می شود.
معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه این پروژه شامل ۵ دستگاه پل و ۱۸ هزار متر مربع پل سازی می شود، ادامه داد: مدت زمان پیش بینی شده برای اجرای این پروژه ۱۸ ماه است و در حال حاضر حدود ۵۳ درصد از زمان با حدود ۱۰ ماه سپری شده است.
وی با تاکید بر اینکه این پروژه تاکنون حدود ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته، گفت: اتفاق بسیار بزرگی که در اجرای این پروژه رقم خورده جا به جایی دیوار کارخانه قند است که هفته گذشته انجام گرفت و باعث شد پروژه پیشرفت و فعالیت بسیار بیشتری داشته باشد.