شرح وظایف فرهنگی شهرداری‌ها نیاز به بازنگری دارد
دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران:

شرح وظایف فرهنگی شهرداری‌ها نیاز به بازنگری دارد

تاریخ انتشار: 20 فوریه 2020 - اخبار شهرداری ها, اختصاصی
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شرح وظایف فرهنگی شهرداری‌ها نیاز به بازنگری دارد
دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران بر لزوم بازنگری در شرح وظایف فرهنگی شهرداری ها تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار شهرنوشت، کمال مرادی در سی و هشتمن نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران که صبح روز شنبه ۲۶ بهمن ماه با حضور محمدرضا جوادی یگانه در برج میلاد برگزار شد، با بیان اینکه از سال ۱۳۷۷ نشست‌های کمیسیون اجتماعی و فرهنگی با هدف انتقال تجربیات برگزار می شود، اظهار کرد: تعداد پرسنل این کمیسیون ۲۶ نفر بود، اما برای افزایش کارایی نخستین اقدامی که انجام دادیم این بود که تعداد پرسنل را به حداقل رساندیم.
وی تبدیل شهرداری‌ها از یک نهاد خدماتی به نهادی اجتماعی را مستلزم حل برخی مشکلات دانست و گفت: البته برخی مشکلات را شهرداری تهران ندارد مانند ساختار و نیروی انسانی. درواقع وزارت کشور و نهادهای مربوط باید کمک کنند تا این شرایط سر و سامان پیدا کند.
مرادی معتقد است: یک سری فعالیت‌های فرهنگی شهرداری‌ها هم باید محدود شود چرا که این بخش مربوط به حوزه دولت است در حالی که شهرداری ها متولی نشاط اجتماعی هستند.
دبیر مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران همچنین گفت: شرح وظایف فرهنگی شهرداری‌ها نیاز به بازنگری دارد.
محمد عیدی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران هم در این نشست، با تاکید بر اینکه باید زمینه‌های گفت‌وگو را ایجاد کنیم، اظهار امیدواری کرد که تمام شهرداری‌های کلانشهرها مانند تهران برنامه‌های نوروزی خود را از ۱۵ اسفند آغاز کنند.
وی با ارایه توضیحاتی درباره تاریخچه اقدامات فرهنگی اجتماعی شهرداری‌ها اظهار کرد: مساله اصلی بر سر نوع ساختار معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری‌ها است. در دهه ۸۰ مسایل شهرداری‌ها بیشتر شد و الان به دنبال ایجاد شهر فرهنگی هستیم؛ یعنی وظیفه ما ایجاد توازن درست میان انسان و محیط زیست است.
به گفته عیدی؛ هم اکنون ساختار به گونه‌ای است که فقط از آن انتظار کار فرهنگی می‌رود، در حالی که ساختار کنونی اصلا پیوست فرهنگی ندارد.

چاپ چاپ