حرکت سریع و تاثیرگذار در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت
شهردار تبریز عنوان کرد؛

حرکت سریع و تاثیرگذار در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت

تاریخ انتشار: 27 جولای 2014 - اخبار شهرداری ها, اختصاصی
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار تبریز گفت: به زودی شاهد بخش دیگری از حرکت سریع و تاثیرگذار شهرداری در شروع پروژه های بزرگ مشارکتی و سرمایه گذاری خواهیم بود.

به گزارش شهریار، دکتر صادق نجفی صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: با روند جدید، توسعه عمرانی شهر تبریز با پیشرفت چشمگیری مواجه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید روزهای اخیر خود از شرکت واحد اتوبوس رانی اشاره و تاکید کرد: برای توسعه حمل و نقل باید چشم انداز وسیع داشته باشیم.

نجفی با اذعان بر این که وضعیت ایستگاه های اتوبوس رانی تندرو ایده آل نیست، تصریح کرد: بی آرتی از اولین موضوعات رسیدگی شهرداری در دوره مدیریت جدید بوده است.

وی ادامه داد: قرارداد ایستگاه های تازه‌احداث و اصلاح مسیر های بی‌آر تی ، در سال ۹۱ منعقد شده و بر این اساس حدود ۷۰ درصد از ایستگاه ها نیز طراحی و اجرا شده است. با این حال همزمان با رسیدگی به وضعیت مسیر، در صدد اصلاح نقایص ایستگاه ها هستیم.

شهردار تبریز گفت: ارتفاع ایستگاه های بی آر تی، با در نظر گرفتن ارتفاع اتوبوس ها طراحی شده است.

شهردار تبریز گفت: در مورد لزوم آسفالت رسانی در نقاط مورد نیاز، علی رغم تذکرات داده شده، در پاره ای اوقات با برخی اتفاقات مواجه بودیم و البته با قاطعیت تمام با موارد تخطی برخورد کرده ایم.

وی تاکید کرد: از شورای اسلامی شهر می خواهیم هر گونه سستی و اهمال در اجرای برنامه های مختلف را گزارش کند. مطمئناً با چنین مواردی برخورد قاطع خواهیم داشت.

نجفی با اشاره به چالش های فضای سبز شهری گفت: با توجه به افزایش چشمگیر دمای هوا، شهرداری در روزهای اخیر در حفظ فضای سبز شهری، با مشکل جدی روبرو بوده است.

وی ادامه داد: بخش عظیمی از آب فضای سبز توسط شرکت آب و فاضلاب قطع شده و هم اکنون از مسیر دیگری آب مورد نیاز فضای سبز را تامین می کنیم.

شهردار تبریز اضافه کرد: شدت گرما و تبخیر به گونه ای است که گاهی برخی از فضاهای سبز، روزانه دو بار آبیاری می شود. در پاره ای اوقات، به منظور جلوگیری از بروز تبخیر، آبیاری، از آغازین ساعت شب تا صبح روز بعد نیز ادامه دارد.

نجفی تاکید کرد: باید برای سال های آتی، در مورد آبرسانی فضای سبز، برنامه های اساسی داشته باشیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که شهرداری حق آوردن هیچ نیرویی را نداشته و مجوز استخدام نیز ندارد، خاطرنشان کرد: نیروهای جدیدی که بعضا مشاهده می شود، در قالب خرید خدمت از شرکت های مرتبط با شهرداری جذب شده است.

وی گفت: شهرداری حق ندارد فرد خاصی را به شرکت همشهری تحمیل کند؛ بلکه با اعلام نیازهای خود در حوزه ها و تخصص های مختلف، خدمات مورد نیاز را خریداری می کند.

شهردار تبریز اظهار داشت: به زودی لایحه این موضوع، برای رسیدن به انسجام بیشتر به شورای اسلامی شهر ارایه می شود.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.