- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

ارایه خدمات مشاوره رایگان ۲۴ ساعته تلفنی پیرامون بیماری کرونا

به منظور کاهش اضطراب و نگرانی شهروندان پیش بینی شد:
ارایه خدمات مشاوره رایگان ۲۴ ساعته تلفنی پیرامون بیماری کرونا

شهروندان می توانند برای کنترل هر گونه اضطراب و نگرانی در مورد بیماری کرونا در ۲۴ ساعت شبانه روز با مشاورین و مددکاران اجتماعی تماس بگیرند.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، این روز‌ها موضوع کرونا موجی از نگرانی و اضطراب را در بین افراد جامعه ایجاد کرده و بی شک اثرات زیادی بر روحیه عموم مردم دارد؛ در این میان گسترش شایعات، گاه نگرانی‌ها را دو چندان می کند.
همچنین ترس و اضطراب گاهی باعث افزایش حساسیت افراد به علائم بدن خود می ‌شود به طوری که در این روزها بسیاری از افراد علائم بدنی خود را به صورت نادرست تفسیر کرده و احساس می ‌کنند دچار بیماری شده اند، در نتیجه به بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی مراجعه می کنند که این امر به نوبه خود باعث افزایش فشار بر سیستم درمانی کشور می ‌شود.
از سوی دیگر ترس، اضطراب و نگرانی بیش از حد موجب تضعیف سیستم ایمنی و افزایش خطر ابتلا به کرونا می شود.
در این راستا و به منظور کنترل هر گونه اضطراب و نگرانی شهروندان در خصوص بیماری کرونا، شهرداری و شورای شهر اصفهان با کمک و مشارکت انجمن مددکاران اجتماعی ایران شعبه استان اصفهان و کانون کلینیک‌ های مددکاری اجتماعی اصفهان، امکان برقراری تماس رایگان تلفنی پیرامون این بیماری و مشاوره ۲۴ ساعته با کارشناسان و مددکاران اجتماعی را فراهم آورده است. مددکاران از منزل، تماس ها را پاسخ می دهند.
شهروندان می توانند برای دریافت شماره مستقیم مددکاران و مشاورین در طول شبانه روز با شماره ۱۳۷ شهرداری اصفهان تماس گرفته و یا به سایت www.esfahanfarhang.ir مراجعه کنند. فهرست شماره‌ ها علاوه بر سامانه ۱۳۷ شهرداری در اختیار سامانه ۳۱۱۳ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و اداره مخابرات قرار گرفته تا در اختیار افراد نیازمند مشاوره قرار داده شود.