کاهش آلودگی هوای اراک با توسعه فضاهای سبز امکان پذیر است
شهردار کلان شهر اراک:

کاهش آلودگی هوای اراک با توسعه فضاهای سبز امکان پذیر است...

تاریخ انتشار: 02 آگوست 2014 - اخبار, اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

مهندس محمدابراهیم عباسی شهردار اراک با اشاره به عملکرد شهرداری در توسعه سرانه فضای سبز اظهار داشت: توسعه شهرنشینی، افزایش جمعیت و رشد نامتوازن تولید خودرو در سال های گذشته موجب آلودگی های زیست محیطی شده است و نیاز به فضای سبز و گسترش آن به عنوان یکی از مهم ترین عوامل موثر در کاهش آلاینده ها بیش از پیش احساس می شود.
وی با اشاره به اینکه ایجاد و توسعه فضای سبز یکی از اقدامات اساسی و موثر در جهت کاهش آلایندگی و حفظ سلامت شهروندان می‌باشد خاطرنشان ساخت: شهرداری اراک در راستای توسعه و رسیدگی به فضای سبز موجود در سطح شهر اراک، دو مسئله اساسی توسعه و بهسازی فضای سبز را در دستور کاری خود قرار داده به این ترتیب که در کنار توسعه سرانه فضای سبز، در حفظ درختان قدیمی سطح شهر نیز کوشا بوده چراکه فرآیند رشد یک درخت بازه زمانی طولانی داشته و دارد، پس تلاش در این راستا که از درختان موجود حفظ و نگه داری کنیم بسیار مهم و ضروری می باشد.
وی همچنین واکاری درختان جوان و سرسبز در کنار درختان قدیمی را یکی از مهم ترین اقدامات شهرداری در راستای اهمیت رسیدگی به سرانه فضای سبز عنوان نمود و اظهار داشت: با توجه به اینکه مجموعه فضای سبز و درختان شهر اراک پیر شده، شهرداری اراک با واکاری درختان جوان در کنار درختان کهنسال سعی در برقراری تعادل در مطلوبیت فضای سبز داشته است.
شهردار اراک در ادامه به مسئله مهم بهینه سازی مصرف آب اشاره کرد و افزود: اجرای این روند پارک های جنگلی را به پارک های سرسبز و قابل استفاده برای شهروندان تبدیل می کند.
مهندس محمدابراهیم عباسی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: شهرداری اراک از سال گذشته همزمان با هفته درختکاری اقدام به احداث فضای سبز گسترده در سطح شهر نمود، به طوری که تا پایان سال ۹۲ حجم گسترده ای از سطح شهر به فضای سبز مجهز گردید.
شهردار اراک در ادامه با اشاره به مطالب فوق خاطرنشان ساخت: افزایش و اصلاح سرانه فضای سبز و به دنبال آن اجرای طرح ۱۰۰۰ هکتاری یکی از برنامه هایی بود که شهرداری اراک درسال ۹۲ به طور مجدانه پیگیر آن بود و توانست در این راستا ۲۵۰ هکتار از اراضی سطح کلان شهر اراک را به فضای سبز مشجر تبدیل نماید. شایان ذکر است که افزایش این سرانه همچنان ادامه خواهد داشت تا سرانه فضای سبز کلان شهر اراک با توجه به آلودگی به حد مطلوب و استاندارد دست پیدا نماید.
مهندس محمدابراهیم عباسی شهردار اراک همچنین از احداث بوستان ملت حدفاصل میدان سرداران، ولیعصر و جهاد خبر داد و افزود: این پارک در فضائی به وسعت ۷ هکتار در خیابان پیروزی انقلاب اسلامی، مقابل بیمارستان ولیعصر(عج) واقع شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بوستان ملت تنها یک پارک نیست گفت: کتابخانه، رستوران، کافی شاپ و فضاهای خاص فرهنگی و اجتماعی و آب نمای موزیکال از دیگر امکاناتی می باشند که در این بوستان پیش بینی شده است.
مهندس عباسی همچنین افزود: هیچ چیز به اندازه شادی و رضایت مندی مردم به مجموعه شهرداری آرامش نمی دهد و با احداث بوستان ملت یکی از کهن ترین خیابان های شهر اراک، حال و هوایی تازه پیدا می کند.
شهردار اراک در ادامه تصریح کرد: این مجموعه فرهنگی، تفریحی، ورزشی با هدف فراهم نمودن مکانی برای آرامش، آسایش و ایجاد تحرک و شادابی شهروندان اراکی با جدیت هرچه تمام در حال احداث است.
عباسی با بیان اینکه ۷۰ درصد این بوستان را فضای سبز تشکیل می دهد، گفت: این بوستان به مساحت هفت هکتار در پیشانی شهر اراک در حاشیه میدان سرداران قرار دارد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی و احداث کتابخانه مرکزی شهر اراک نیز در کنار بوستان ملت با مساحتی بالغ بر ۵ هزار متر صورت خواهد گرفت.
مهندس محمد ابراهیم عباسی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از بهره برداری و آماده سازی دو پارک واقع در شهرک گردو و شهرک علی ابن ابیطالب خبر داد و گفت: شهرداری اراک در راستای رسیدگی به تمامی مناطق سطح شهر و مجهز نمودن به فضای سبز، احداث این دو پارک را در دستور کاری خود قرار داده که الحمدالله عملیات اجرایی آنها با پیشرفت نسبتا بالایی در حال انجام می باشد و در آینده ای نزدیک این دو پارک زیبا برای استفاده شهروندان فهیم اراکی به بهره برداری خواهند رسید.
وی در پایان گفت: شهر اراک یکی از شهرهای آلوده کشور است که ترویج فرهنگ درخت‌‌کاری و توسعه فضاهای سبز در این شهر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و درکاهش آلودگی هوا بسیار تاثیر گذار است امید است تا با همدلی و همراهی یکدیگر بتوانیم قدری از آلودگی هوا را کاهش دهیم.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.