- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

در راستای عمران و آبادانی شهر قم انجام می گیرد: افتتاح پروژه پل و زیر گذر بعثت

ما به وعده خود پایبندیم/ در راستای عمران و آبادانی شهر قم انجام می گیرد: افتتاح پروژه پل و زیر گذر بعثت

در راستای وعده شهرداری قم مبنی بر افتتاح یک پروژه عمرانی در هر ماه، پروژه پل و زیرگذر بعثت،افتتاح می شود.
مراسم افتتاحیه این پروژه شنبه شب،یازدهم مردادماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود.
این تقاطع غیر همسطح که قسمت فوقانی آن برای تردد در بلوار پیامبر اعظم و قسمت زیرین آن ویژه تردد در خیابان هنرستان است، به منظور تسهیل در عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی این منطقه طراحی شده است.
عملیات احداث این تقاطع در سال ۱۳۸۹ و همزمان با اجرای بلوار پیامبر اعظم (ص) بعنوان یکی از هفت تقاطع این بلوار معنوی در دستور کار قرار گرفت و سازه اصلی پل در اواسط سال ۱۳۹۰ به طور ۱۰۰% اجرا گردیده شد و بعلت وجود برخی معارضات ، نظیر لوله ۱۲۰۰ آب شرب ، لوله ۱۰ اینچ گاز ، تیرهای برق و کابل های مخابرات ، بهره برداری از این تقاطع به تعویق افتاد .
نهایتاً طبق توافقات صورت گرفته در جلسه مشترک فی مابین شهرداری قم و شرکت آب منطقه ای قم که یکی از اصلی ترین و مشکل ترین معارض موجود در این تقاطع را به خود اختصاص داده بود و با توجه به خرید لوله های مورد نیاز جهت جابجایی لوله اصلی آب شرب ۱۲۰۰ توسط سازمان توسعه و عمران ، مقرر گردید تا شهرداری قم مجوز عبور عرضی لوله ۱۶۰۰ کمربندی قم از بلوار پیامبر اعظم (ص) را صادر نماید و شرکت آب منطقه ای قم نیز نسبت به لوله گذاری و پوشاندن روی لوله ها اقدام نماید و پس از اتصـال این لولـه ۱۶۰۰ جدید و بهره برداری از آن و فراهم شدن امکان جمع آوری لوله ۱۲۰۰ قدیم ؛ شرکت آب نیز با دریافت لوله ها از سازمان توسعه و عمران نسبت به جمع آوری آن اقدام نماید .
با این اوصاف و با عنایت به پیگیری های شهردار محترم قم از اواخر سال ۹۲ عملیات جابجایی تأسیسات و معارضات شرکت های حفار آغاز و بطور همزمان نیز برنامه خاکبرداری و گودبرداری این تقاطع نیز اجرا شد .
در نهایت در طول مدت زمان ۴ ماه و با فعالیت شبانه روزی پرسنل خدوم شهرداری قم ، این تقاطع مورد بهره برداری قرار گرفت تا گره ترافیکی خیابان سی متری هنرستان با بلوار پیامبر اعظم (ص) برطرف و عبور و مرور وسایل نقلیه تسهیل گردد .