دایره المعارف روابط عمومی ایران اولین دیگری  از تبریز دیار اولین ها .
از دکتر حمید صبری :

دایره المعارف روابط عمومی ایران اولین دیگری از تبریز دیار اولین ها ....

تاریخ انتشار: 02 آگوست 2014 - اخبار, یادداشت
پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

ایران اسلامی مرز و بوم پر گهر و سر سرافرازآن آذربایجان در خود تبریز را که پایتخت تشییع در جهان بوده و دیار اولین هاست جای داده مباهات می کند و به خود می بالد . اولین چاپ ، اولین ترجمه ، اولین مهندسی انشاء و اولین ریخته گری ، ادبیات کودک ، روزنامه نگار ملی ، کتابخانه عمومی ، شعر نو ، نقد ادبی ، سینما ، تئاتر ، عکاسی ، طراحی فرش ، دانشکده فرش ، ورزش نوین ، پزشکی مدرن ، دانشکده مامایی و پرستاری ، کشاورزی مکانیزه ، روابط عمومی ایران دکتر حمید نطقی تبریزی ، هوانوردی ، انجمن زنان ، بلدیه ، پلیس ، مهمانخانه آموزش نوین رشدیه ، مدرسه کر و لال باغچه بان ، و دهها مورد دیگر همه اولین هایی است که تبریز ولایتمدار سر بلند همیشه تاریخ در ایران سرافراز دیده است و امروز پس از گذشت بیش از نیم قرن از تولد اولینی ، توسط استاد دکتر سید حمید نطقی در حوزه روابط عمومی که نام نامی پدر روابط عمومی ایران را این فرزند راستین تبریز قهرمان از آن خود کرد.
فرزندی از فرزندان علمی این مرز و بوم اولین دیگر را در عرصه روابط عمومی نه تنها در ایران بلکه در منطقه آسیا کار بی نظیری را تالیف و به عرصه علم و معرفت و ارتباطات و روابط عمومی عرضه نمود که می توان به آن بالید و افتخار کرد آری دایره المعارف بزرگ روابط عمومی ایران به عنوان ابزاری که می تواند به درک مجموعه ای از کارشناسان و صاحب نظران و کارگزاران این حوزه کمک کند. هدف از تدوین این مجموعه بی نظیر در منطقه و حتی در نوع خود در جهان امروز امکان ایجاد برخوردی صادقانه و در عین حال طرفدارانه در قبال روابط عمومی ایران زمین است. هدف دیگر از تدوین دایره المعارف روابط عمومی ایران دادن دیدگاه منسجم ، روشن ، متقاعد کننده نسبت به ماهیت روابط عمومی ایران اسلامی و رسالت آن و نیز چالشهای موجود در این عرصه است که این حرفه می بایست به عنوان پیشتازان سازمان ها و پرچمداران ایجاد تفاهم و همکاری نیروهای بالقوه و بالفعل موسسات این مجموعه پژوهشی با عنایات حق تعالی و توجهات امام عصر عج و تشویق استادان فرزانه ای چون پروفسور حسام الدین بیان ، پروفسور حسن بشیر ، پروفسور علی اکبر جلالی ، استاد مهدی باقریان ، استاد جواد قاسمی و …. همراه بود البته دست اندرکاران عرصه روابط عمومی در کشور غالبا همراه و یاریگرمان بودند ما در این عرصه به یاری حق دست به حرکت علمی خاص و بی نظیری در کشور و منطقه زدیم. و صرف نظر از همه مشکلات و به مطالب و منابع ارزشمند دست یافتیم و همگان در این پیمودن راه و به مطلوب رسیدن کمک کردند. و با سرافرازی موفق شدیم مداخل ، عناوین و موضوعات بی شماری را در حوزه روابط عمومی ایران شناسایی و فیش برداری کنیم و در همین حرکت دهها نفر از علاقمندان جوانان و دانشجویان در کنار ما بودند و با موفقیت توانستیم مطالب مربوط به این علم و هنر و دانش را در اقضی نقاط ایران سرافراز و اسلامی جمع نماییم و در اختیار همه علاقمندان در داخل و خارج از مرزها و مشتاقان روابط عمومی ایران قرار دهیم.
در پایان عرض می کنم که دایره المعارف ایران با صدها مدخل و عکس و تصاویر گرافیکی و موضوعات متنوع بی شمار را در قریب یک هزار صفحه در قطع رحلی و در شهر اولین ها تبریز قهرمان پرور بزودی منتشر نماییم .انشالله

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.