تاریخ انتشار: 03 آگوست 2014 - اخبار, اخبار بین الملل, اخبار شهرداری ها

ملاقات شهردار آبادان با شهردار بندر فاو عراق

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار بندر فاو عراق که به مناسبت عید سعید فطر سفری چند روزه به ایران داشت با همتای آبادانی خود دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری آبادان، در این ملاقات صمیمانه که در دفتر شهردار آبادان برگزار شد “احمد سعدون” و “محمودرضا شیرازی” در خصوص وضعیت شهرهای فاو و آبادان گفت و گو و تبادل نظر کردند.
شهردار بندر فاو عراق با اظهار خرسندی از ملاقات با مدیر ارشد شهری آبادان، هدف از سفر خود به ایران را زیارت و پابوسی حضرت امام رضا (ع) و ملاقات با بستگان خود در آبادان ذکر کرد و افزود: مردم این دو شهر مشترکات مذهبی و فرهنگی بسیاری با یکدیگر دارند به گونه ای که اغلب بستگان نزدیک بنده در آبادان ساکن هستند و همین مساله باعث ایجاد علائق و پیوند قلبی ما با ایرانی ها شده است.
“احمد سعدون” در خصوص شهر فاو گفت: پس از پایان جنگ ایران و عراق و نیز جنگ خلیج فارس، با توجه به سکونت جمعیت غالب شیعه در این شهر، صدام ملعون بصورت تعمدی اقدام به ویران کردن فاو نمود بگونه ای که از سال ۲۰۰۲ که بنده بعنوان شهردار این شهر انتخاب شدم خرابه ای را تحویل گرفتم که هیچ نشانی از یک شهر بندری نداشت.
وی ادامه داد: فاو حدود ۱۰۰ کیلومتر با مرکز استان که شهر بصره است فاصله دارد و در حال حاضر ۷۵ هزار نفر در آن سکونت دارند و عشایر آن اغلب شیعه هستند. صیادی و کشاورزی از منابع درآمدی و معیشتی شهروندان است و اخیراً بعنوان پایانه صدور نفتی روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت از آن صادر می شود.
شهردار آبادان نیز با خیر مقدم به همتای عراقی خود، به ذکر مختصری از تاریخچه شهر آبادان پرداخت و با اشاره به ساختار و نحوه ی فعالیت شهرداری، گوشه ای از فعالیت های عمرانی، توسعه ی سرانه ی فضای سبز، بهبود عبور و مرور شهری و… را شرح داد.
در پایان این دیدار، شهردار بندر فاو از شیرازی برای بازدید از این شهر و نیز زیارت عتبات عالیات دعوت بعمل آورد.
گفتنی است بندر فاو آخرین نقطه خشکی در جنوبی‌ترین نقطه جغرافیایی خلیج فارس است که از شهر بصره عراق ۹۹ کیلومتر فاصله دارد؛ این شهر از نظر استراتژیکی بسیار مهم بوده و حلقه واصل زمینی عراق و ایران به عربستان و کویت به شمار می‌رود. ایران در سال ۱۹۸۸ به مدت دو سال این شهر را در اختیار داشت و عراقی‌ها در عملیاتی هماهنگ با آمریکا و برخی کشورهای عربی، موفق به بازپس گیری این شهر شدند.

چاپ چاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.