ارسال دو محموله کمک های بهداشتی گوانگجو و شیان به شهر اصفهان
تاریخ انتشار: 11 می 2020 - اخبار شهرداری ها, اختصاصی

ارسال دو محموله کمک های بهداشتی گوانگجو و شیان به شهر اصفهان...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

اقدامات ویژه بین المللی و دیپلماسی شهری اصفهان در شرایط کرونا/ ظرفیت امور بین الملل شهرداری اصفهان در دسترس دستگاه های دولتی و غیردولتی است
پیوندها و نامه نگاری های اصفهان با شهرهای خواهرخوانده برای برون رفت از مشکلات ناشی از کرونا به بار نشست و بیش از یکصد جعبه اقلام بهداشتی شامل ماسک، لباس ایزوله و عینک از شیان و گوانگجو ارسال شده و در اختیار شهر اصفهان قرار گرفت تا بین کادر درمانی توزیع شود. در همین رابطه اقلام اهدایی شهر شیان به اصفهان با شعار ” رفاقت در روزهای مشقت ” برای توزیع در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار گرفت.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه در شرایط شیوع کرونا با یک بیماری روبرو بودیم که تصویرسازی شرایط از دو ماه آینده را دشوار می کرد، اظهار کرد: با وجود این چالش می توانستیم شرایط شهرهایی که قبل از ما درگیر شده اند را ببینیم و از تجربیات آن ها استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه در این بیماری از ابتکارات دیگر شهرهای جهان برای ضدعفونی معابر شهر و نوع استفاده از مواد ضدعفونی استفاده کردیم، گفت: می توان گفت در این بیماری شهرها به داد یکدیگر رسیدند و توانستند یکدیگر را پیدا کنند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان، بیان کرد: قبل از اینکه ایران درگیر کرونا شود، شیان به عنوان خواهرخوانده اصفهان در منطقه ای قرار داشت که با این بیماری دست و پنجه نرم می کرد. شهردار اصفهان در همان روزهای ابتدایی سال نو چینی نامه ای به شهردار شیان (خواهرخوانده چینی اصفهان) برای تبریک و ابراز همدلی با مردم شیان، نوشت که در پاسخ به شهردار اعلام شد، شیان درگیر مشکلات بسیاری است.
حجتی افزود: در همین راستا ما خود را برای کمک به شیان آماده می کردیم که ایران نیز با کرونا درگیر شد و موضوع ارسال کمک به شیان به دلایل فنی و نیازی که در داخل به تجهیزات داشتیم منتفی شد.
تهیه ۲۰ مجموعه طرح از سوی شهرداری اصفهان برای آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان
وی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان در حوزه ارتباطات نیز در کنار دیگر سازمان ها اقدام به آموزش و فرهنگسازی مردم در زمینه کرونا کرد، افزود: از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان فروردین ۹۹ حدود ۲۰ مجموعه طرح در قالب کمپین های مختلف از سوی شهرداری اصفهان، تهیه و در قالب های مختلف نصب و یا اطلاع رسانی و منتشر شد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: در همین روزها از ظرفیت امور بین الملل شهرداری برای تقویت ارتباطاتی که در سال های اخیر کم فروغ شده بودند، بهره گرفتیم و شروع به نامه نگاری با شهرهای خواهرخوانده اصفهان کردیم.
وی با تاکید بر اینکه پتانسیل ۱۳ خواهرخوانده اصفهان و عضویت اصفهان در ۸ شبکه جهانی و اتحادیه سرعت ما در استفاده از تجربیات جهانی را افزایش می دهد، گفت: نامه نگاری های متقابلی با این شهرها انجام و پاسخ های خوبی دریافت شد.
تبادل تجربیات اصفهان درباره کرونا در شبکه شهرهای متروپلیس
حجتی بیان کرد: روابط شهر اصفهان با بارسلونا که نیاز به تقویت داشت در این شرایط به روال عادی بازگشت و مجددا برقرار شد. با توجه به اینکه مقر متروپلیس(انجمن کلان شهرهای مهم جهان) در بارسلون است این انجمن اقدام به راه اندازی وب سایتی برای اشتراک تجربیات شهرهای عضو در زمینه کرونا کرد که شهرداری اصفهان با استفاده از این فرصت، تجربیات خود در حوزه ضدعفونی معابر، اطلاع رسانی و آموزش را با دیگر شهرها به اشتراک گذاشت.
وی بیان کرد: شهرداری اصفهان در این دوران با انجمن هایی همچون اینتا( انجمن بین المللی توسعه شهری)، مجمع شهرداران آسیایی، شبکه شهرهای خلاق یونسکو و …. ارتباط برقرار کرد. یک نشست آنلاین هم با شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه راهکارهای مقابله شهرها با کرونا برگزار شد که شهر اصفهان هم در آن مشارکت داشت.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: پیرو اقدامی که در فضای دیپلماسی رسمی کشور در تشکیل کمپین «نه به تحریم در شرایط کرونا» صورت گرفت، شهردار اصفهان هم به این اقدام پیوست و با شهرهای خواهرخوانده و شبکه شهرها، وارد رایزنی شد که در پیامی از سوی رئیس انجمن اینتا (انجمن جهانی توسعه شهری) اعلام شد که ما علیرغم تحریم ها در کنار ایران هستیم.
نشست آنلاین اصفهان سن پترزبورگ در آستانه ۲۰ سالگی خواهرخواندگی
وی افزود: خواهرخواندگی اصفهان و سن پترزبورگ در آستانه ۲۰ سالگی است و با توجه به اینکه کشور روسیه هم در صدر مبتلایان به ویروس کرونا قرار گرفته است، قرار است یک نشست آنلاین بین اصفهان و این شهر برگزار شود.
حجتی از دریافت پیام های دوستی و محبت آمیز شهرهای خواهرخوانده اصفهان ابراز خوشندی کرد و افزود: شهردار شیان در پیام به شهر اصفهان از عبارت زیبای «دوست آن باشد که گیرد دست دوست در پریشان حالی و درماندگی» برای ابزار همدلی با ما استفاده کرده بود که این موارد فضای دوستی بین شهرها را نشان می دهد.
وی از نامه نگاری با سفیر ایران در سنگال برای تقویت همکاری های دو شهر خواهرخوانده اصفهان و داکار از سوی شهردار اصفهان خبر داد و گفت: حوزه بین الملل شهرداری اصفهان ظرفیت های خوبی دارد که همه دستگاه های دولتی و غیردولتی می توانند از آن برای برقراری تعاملات جهانی استفاده کنند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان از ارسال ۷۶ کارتن اقلام بهداشتی و پزشکی از سوی شهر شیان به اصفهان و بیش از ۳۰ کارتن از سوی شهر گوانجو خبر داد و گفت: این بسته ها شامل ماسک، لباس محافظ، اسپری ضدعفونی کننده و عینک محافظ است که در اختیار کادر درمان اصفهان قرار می گیرد.
پیشنهاد خواهرخواندگی اصفهان با حیدرآباد هند به شورای شهر می رود
وی همچنین از تهیه تابلوی نقاشی آبرنگ اثر استاد مطیع به نشانه قدردانی از پرستاران در روز جهانی پرستار خبر داد و گفت: نسخه ای از این تابلو به همه بیمارستان های درگیر با کرونا در شهر اصفهان اهدا می شود و نسخه اصلی اثر هم در سفر وزیر بهداشت به اصفهان به وزارت بهداشت اهدا می شود.
حجتی از ارائه لایحه شهرداری اصفهان مبنی بر عقد پیوند خواهرخواندگی بین اصفهان و شهر حیدرآباد هند به عنوان چهاردهمین خواهرخوانده در روزهای آتی خبر داد و گفت: همچنین شهرداری در حال پیوستن به سه شبکه شهر در حوزه شهر هوشمند، توسعه پایدار شهری و شهرهای یادگیرنده است.
تعاملات ویژه بین المللی در اصفهان در شرایط کرونا
در ادامه این نشست، علیرضا سالاریان، رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان با اشاره به اینکه کشور چین بعد از شیوع کرونا توانست به خوبی خود را مدیریت و با بیماری مقابله کند، اظهار کرد: یکی از کشورهایی که بیشترین دریافت کمک را از چین داشته است، ایران بود. در همین زمینه هم اقلام بهداشتی بعد از شیوع کرونا در ایران به صورت رایگان در اختیار کشور ما قرار گرفت.
رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان افزود: در وزارت امور خارجه ستاد جذب کمک های خارجی برای بیماری کرونا تشکیل شده است که گزارشات آن هفتگی در اختیار مطبوعات و مقامات قرار می گیرد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین محموله ها از طریق پکن به دست ما می رسد، اظهار کرد: با توجه به اینکه در پروازهای چین به ایران چندین محموله از اقلام بهداشتی در کنار هم قرار می گیرد، تفکیک آن به صورت متمرکز در تهران صورت می گیرد و یک محموله که با تلاش شهرداری اصفهان از خواهرخوانده خود شیان ارسال شده است، به این شهر اختصاص می یابد.
سالاریان افزود: همچنین یک محموله دیگر شامل اقلامی مانند دستگاه اکسیژن ساز، عینک، شیلد، تب سنج و دستکش نیز از گوانگجو برای شهر اصفهان ارسال شده است.
وی گفت: شهرداری اصفهان از طریق امور بین الملل، تبلیغات و تعاملات خوبی داشته است و یکی از شهرهای شاخص در ارتباطات بین المللی و ارتباط با شهرهای خواهرخوانده اصفهان است.
صادرات دارو از ایران در شرایط کرونایی متوقف شده است
مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در مراسم اهدای اقلام بهداشتی شیان به شهر اصفهان با بیان اینکه برای دریافت اقلام بهداشتی خارجی کمیته ای در وزارت بهداشت تشکیل شده است که وظیفه تقسیم اقلام بین شهرهای درگیر با کرونا را بر عهده دارد، اظهار کرد: البته کمک هایی که به صورت اختصاصی برای شهرهای مختلف کشور از سوی کشورها ارسال می شود، به همین شهرها تخصیص می یابد.
حمید میرمحمدصادقی ادامه داد: با تعاملاتی که با کشورهای خارجی داریم، کمک های خوبی از سوی شهرهای مختلف و حتی خیرانی که با کشورهای خارجی در ارتباط هستند دریافت کرده ایم.
مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بر همین اساس شهر شیان و گوانگجو دو محموله شامل ماسک، لباس ایزوله و عینک برای ایران ارسال کرده است که این کمک ها از طریق سفارت ایران در شانگهای رسیده است، گفت: این دو محموله، به صورت اختصاصی برای اصفهان بوده است.
وی با اشاره به اینکه واردات اقلام بهداشتی چندان مورد نیاز ما نیست چراکه توان تولیدکنندگان ما در این زمینه پاسخگو است، افزود: در این حوزه تنها برای ساخت برخی اقلام دارویی واردات مواد اولیه صورت می گیرد.
میرمحمدصادقی با تاکید بر اینکه ما درهای کشور خود را نبسته ایم و آماده تعامل هستیم، افزود: در خصوص واردات یا صادرات اقلام بهداشتی و دارویی سیاست گذاری در وزارت بهداشت و از طریق یک کمیته متمرکز انجام می شود.
وی بیان کرد: در این شرایط که کشور درگیر کروناست، صادرات دارو از ایران به کشورهای دیگر متوقف شده است.
مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد موضوع حضور پزشکان بدون مرز، در اصفهان برای احداث بیمارستان صحرایی تصریح کرد: این پزشکان قرار بود فقط یک بیمارستان ۴۸ تخت خوابی بدون تخت آی سی یو و ونتیلاتور در اصفهان راه اندازی کنند و باید پرسنل این بیمارستان را خودمان تامین می کردیم که با این شرایط ما توانمندی لازم برای برپایی چنین بیمارستانی را داریم.
وی افزود: ای کاش هماهنگی بهتری در خصوص این حضور انجام می شد و ای کاش آنها به ایران نمی آمدند که این مشکلات هم پیش نیاید.

چاپ چاپ