تاریخ انتشار: 20 می 2020 - اخبار

اصفهان به سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند پیوست/ امکان شبکه سازی با شهرداران سراسر دنیا...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهر اصفهان به عنوان دومین شهر ایران، به سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند پیوست که از این طریق اصفهان می تواند با شهرداران و مدیران سازمان های مرتبط با شهرداری ها در سراسر دنیا ارتباط برقرار کرده و شبکه سازی کند.
به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهر اصفهان در راستای توسعه چندجانبه‌گرایی و بهره‌گیری از ظرفیت شبکه‌ها و سازمان‌های مهم بین‌المللی در حوزه شهرها، پس از طی فرآیندهای اداری، به عضویت سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند (World Smart Sustainable Cities Organization) موسوم به WeGo درآمد.
در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شهر جهان در این سازمان عضویت دارند که از جمله آنها می‌توان به پاریس، بروکسل، برلین، بخارست، آنکارا، ابوظبی، مکزیکوسیتی، سئول، اسلام آباد و… اشاره کرد که برای ارتقای کیفیت زندگی، خلاقیت در ارائه خدمات عمومی و تقویت رقابت های منطقه ای بسترسازی می کند.
دبیرخانه این سازمان در شهر سئول (کره جنوبی) واقع است و ماموریت آن، کمک به هوشمندسازی و پایداری شهرهای جهان است.
در‌حال حاضر از میان کلانشهرهای ایران، فقط اصفهان و شیراز در این سازمان عضویت دارند. این نهمین سازمان یا شبکه بین‌المللی در حوزه شهرهاست که اصفهان به عضویت آن در می‌آید.
سازمان جهانی شهرهای هوشمند پایدار «WeGO» یک نهاد بین المللی است که با شهرها در جهت توسعه پایدار شهری براساس دولت الکترونیک همکاری می کند و رویکرد کلیدی آن تحقق «شهر هوشمند پایدار برای همگان» است.
این سازمان در سال ۲۰۱۰ از سوی ۵۰ عضو موسس تاسیس شد و یک انجمن بین المللى متشکل از شهرها و سایر دولت هاى محلى، ارائه دهندگان راه حل فناورانه هوشمند و موسسات ملی و منطقه ای است که برای تبدیل شهرها به شهرهاى پایدار هوشمند تلاش می کند.
یکی از مزایای همکاری با سازمان جهانی شهرهای هوشمند پایدار، امکان برقراری ارتباط با مسئولان شهرداری ها و سازمان ها در سراسر دنیاست.

چاپ چاپ