حمایت مدیریت شهری از استارتاپ ها ، راهکار جدید توسعه پایدار است
تاریخ انتشار: 09 ژوئن 2020 - اخبار, اخبار شهرداری ها, اختصاصی

حمایت مدیریت شهری از استارتاپ ها ، راهکار جدید توسعه پایدار است...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

شهردار منطقه یک در مراسم آغاز به کار اولین مرکز نوآوری و کارآفرینی شهری در حوزه گردشگری:

سیاست جدید مدیریت شهری منطقه یک تغییر رویکرد سرمایه گذاری از بخش مسکن به سمت گردشگری در شمال تهران است و استارتاپ ها و گروه های دانش بنیان امکان این توسعه را فراهم می کنند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک؛ سید حمید موسوی شهردار این منطقه در مراسم آغاز به کار اولین مرکز نوآوری و کارآفرینی شهری در حوزه گردشگری سلامت که صبح امروز سه شنبه ۲۰ خرداد ماه در بوستان جمشیدیه برگزار شد با بیان مطلب فوق گفت: منطقه یک با وجود پتانسیل های بالای گردشگری و مکان های مستعد جذب گردشگر، بعنوان قطب گردشگری استان تهران می تواند گام های بلندی را در توسعه گردشگری با همکاری گروه های دانش بیان و استارتاپ های فعال در این حوزه بردارد.
وی اظهار داشت : نگاه ها در گذشته به منطقه یک با توجه به ارزش افزوده ای که ایجاد می کرد در راستای توسعه مسکن بوده که این امر موجب حضور گروه های برخوردار و جمعیتی با اقتصاد متوسط به بالا در این منطقه شده در حالی که این منطقه افراد بومی ، قدیمی و انقلابی دارد که کمتر دیده شده اند.
موسوی تصریح کرد: این موهبت الهی منطقه یک حق همه اقشار جامعه است و امروزه وظیفه ما است که سرمایه گذاران را به سمت توسعه گردشگری سوق دهیم تا عدالت اجتماعی برای همه مردم شهر فراهم شود.
شهردار منطقه یک افزود: برای توسعه گردشگری نیازمند آماده سازی زیرساخت ها هستیم و برای این امر ابتدا باید وضعیت ترافیکی منطقه را ساماندهی کنیم که طراحی و اقدامات لازم در سه بخش مرکزی ،غربی و شرقی منطقه در حال بررسی و اجراست.
وی با اشاره به توسعه گردشگری سلامت و سه قطب درمان کرونا در منطقه یک گفت: بیمارستان های بزرگی چون مسیح دانشوری، طالقانی و شهدای تجریش در این منطقه بخش اعظمی از بیماران کرونایی را تحت درمان قرار داد و منطقه با وجود این مراکز و دیگرمراکز درمانی معتبر در منطقه می تواند در گردشگری سلامت پیشرو باشد.
موسوی افزود:در حال حاضر راهکارهای درآمدی منطقه مانند فروش تراکم دیگر جوابگوی هزینه ها نیست و باید به سمت درآمدهای پایدار و متناسب با محیط زیست برویم که توسعه گردشگری یکی از این راهکارهاست.
وی گفت: مرکز نوآوری و کارآفرینی شهری یکی از این مراکز است که می تواند ایده های نوآور و خلاق گروه های دانش بنیان کم سرمایه در زمینه گردشگری را حمایت کند و بازار فروش محصول را به آنها معرفی و منابع مالی لازم را برای آنها تامین می کند.
شهردار منطقه یک تصریح کرد: این اقدامات در راستای توسعه پایدار و جدا شدن کشور از اقتصاد نفتی و روی آوردن به اقتصاد دانش بنیان راهی مطمئن است.

گفتنی است آیین افتتاح مرکز نوآوری و کارآفرینی شهری با حضور سید حمید موسوی شهردار منطقه یک، سید عباس سجادی معاون اجتماعی و فرهنگی این منطقه، علیرضا فراهانی سرپرست معاونت کارآفرینی و توانمندسازی سازمان رفاه، خدمات و مشارکتهای اجتماعی شهرداری تهران، کریمی رییس شورای سیاستگذاری مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی، حقیقت دبیر شورای راهبردی سلامت کشور، هاشم زاده رییس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، شهریاری آزاد مدیر اجرایی مرکز نوآوری و کارآفرینی شهری و جمعی از اصحاب رسانه صبح امروز سه شنبه ۲۰ خرداد ماه در بوستان جمشیدیه برگزار شد.

چاپ چاپ