- citypr.ir - http://www.citypr.ir -

کرونا بازار کرمان را دچار چالش کرد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: شرایط کرونا واحدهای صنفی این استان را دچار چالش کرد و این چالش ارتباط مستقیم با سبد خانوار و زندگی مردم دارد و تلاش می کنیم که آن را مدیریت کنیم.
مهندس مهدی مهندس حسینی‌نژاد در دیدار با فرماندهی انتظامی استان کرمان افزود: افزایش قیمت در سبد خانوار نقشی مستقیم با زندگی و اقتصاد خانوار دارد لذا برای رفع این مشکل ابتدا کالاهای اساسی در سبد خانوار را احصا کردیم.
وی اظهار داشت: همچنین برخی عوامل بیرونی در تامین بازار ازجمله تخصیص نیافتن ارز یارانه ای به میزان نیاز استان توسط بانک مرکزی در بازار چالش ایجاد کرده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: استان کرمان سالانه به ۷۰ هزار تن شکر نیاز دارد و ۱۰ هزار تن آن با ارز یارانه ای و مابقی با نرخ آزاد تامین می شود لذا شاهد اختلاف قیمت در بازار هستیم.
وی بیان داشت: اختلاف قیمت کالاها در بازار، بدبینی در جامعه را گسترش می‌دهد و در این میان برخی افراد از آن سواستفاده و دست به احتکار و گرانفروشی می زنند و این امر بازار دچار چالش می کند.
مهندس حسینی‌نژاد با بیان اینکه از تمامی ظرفیت ها برای تامین و نظارت بر بازار استفاده می‌کنیم افزود: حوزه اماکن در این رابطه همکاری مطلوبی با ما دارد اما به انتظارات مردم در تامین و نظارت بر بازار نمی توانیم پاسخ دهیم و تلاش‌‌ها برای مدیریت بازار در حال افزایش است.

۲۰ هزار میلیارد تومان طرح امسال در کرمان افتتاح می‌شود
وی تصریح کرد: طی سال های گذشته ناملایمات تحریم ها و افزایش نرخ ارز و قیمت سوخت تاثیر مستقیمی بر حوزه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گذاشته و داستان کرونا نیز این فشارها را افزایش داد لذا تلاش می کنیم آسیب های این حوزه به حداقل برسانیم و در ارتباط با عموم مردم این موضوع را مدیریت کنیم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: سرمایه گذاری خوبی در حوزه صنعت و معدن با توجه به ظرفیت ها و سند برنامه در استان انجام شده و این برنامه ریزی کرمان را به قطب فولادی کشور تبدیل می کند و درپی استفاده از ظرفیت احداث صنایع قطعه سازی و فراوری برای رفع مشکل اشتغال در استان هستیم.
وی با بیان اینکه ۲۸ ابر کارخانه را در استان شکل دادیم که از ظرفیت آنان در توسعه استان استفاده می شود عنوان کرد:: این واحدهای بزرگ در شهرستان های سیرجان، بردسیر، زرند، شهربابک و کرمان فعالیت دارند و در شهرستان های راور که ظرفیتی نداشتیم نیز با آمایش سرزمینی صنایع فولاد را به این منطقه بردیم.
مهندس حسینی‌نژاد ادامه داد: این کارخانه ها با نرخ امروز ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داشته‌اند که این رقم در آغاز کار ۴۵ هزار میلیارد تومان بود و تمامی این طرح ها یا تحقق یافته یا بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
وی افزود: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان هرسال در استان کرمان افتتاح کردیم و امسال ۲۰ هزار میلیارد تومان برنامه ریزی شده که چهار هزار میلیارد تومان آن ماه گذشته با حضور رییس جمهوری به بهره برداری رسید که نشان می دهد با وجود چالش ها در این حوزه اتفاقات خوبی افتاده است.