نخستین آب نمای خشک موزیکال استان فارس در بوستان ملت شهر لار به بهره برداری رسید
تاریخ انتشار: 09 آگوست 2020 - اخبار شهرداری ها, از سراسر ايران

نخستین آب نمای خشک موزیکال استان فارس در بوستان ملت شهر لار به بهره برداری رسید...

پایگاه خبری روابط عمومی شهرداری ها -

همزمان با عید بزرگ غدیر؛

نخستین آب نمای خشک موزیکال استان فارس در بوستان ملت شهر لار به بهره برداری رسید

همزمان با عید غدیرخم، نخستین آب نمای خشک موزیکال استان فارس روز شنبه ۱۸ مرداد در «بوستان ملت (پاک شهر)» لار به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری لار، رئیس شورای اسلامی شهر لار در حاشیه مراسم بهره برداری از این آب نما اظهار کرد: آب نمای موزیکال پارک شهر، گامی برای افزایش همه شمولی، غنای حسی و سرزندگی بخش های غیرفعال بزرگ ترین فضای سبز شهری لار است.

رئیس شورای شهر لار: باید به خلق فضاهای همه شُمول همت گماریم

سید عبدالمهدی میرپور تصریح کرد: امروزه باید به خلق فضاهای همه شُمول همت گماریم؛ فضای همه شمول، فضایی است که به تقاضای همه ی اقشار و همه ی گروه های سنی و جنسی پاسخ می دهد.

آب نمای موزیکال امکان تجربه ی آب و بازی با آب را برای کودکان فراهم می کند

وی خاطرنشان کرد: آب نمای موزیکال که به صورت فواره ی خشک در بخش غربی پارک شهر لار تعبیه شده است، علاوه بر چشم نوازی، امکان تجربه ی آب و بازی با آب را برای کودکان، زیر نظارت والدین فراهم می کند.

آب نما سرزندگی و نشاط را به پارک شهر هدیه می کند

رئیس شورای اسلامی شهر لار افزود: آب نما دیگر صرفا عنصری برای تماشا نیست، بلکه پدیده ای چند وجهی است که سرزندگی و نشاط را به پارک شهر هدیه می کند و محرکی برای توسعه ی بخش های غیرفعال پارک است.

آب نما به تلطیف آب و هوای گرم کمک می کند

میرپور اظهار کرد: ایجاد آب نما، علاوه بر مزیت های فوق، به تلطیف آب و هوای گرم هم کمک کرده و امکان تجربه ی لذت بخش بازی با آب را برای فرزندان مان به ارمغان می آورد.

فعال سازی اراضی بایر پارک شهر در دستور کار شهرداری و شورای شهر است

وی تصریح کرد: فعال سازی اراضی بایر پارک شهر و طراحی یکپارچه ی اراضی غیرفعال این پارک در دستور کار است، این طرح مراحل پایانی خود را می گذراند.

رئیس شورای اسلامی شهر لار افزود: پارک شهر لار، با مساحتی نزدیک به ۵ هکتار، در آینده ای نه چندان دور، مورد استفاده ی شهروندان قرار خواهد گرفت.

طرح های پیشنهادی برای پارک شهر در آینده

سید عبدالمهدی میرپور اظهار کرد: دریاچه ی مصنوعی، مجموعه های بازی به تفکیک گروه های سنی، مسیرهای دوچرخه و منظرسازی دامنه ی کوه، از جمله بخش های پیشنهاد شده در طرح پیشنهادی پارک شهر است.

وی خاطرنشان کرد: ارتباط پارک شهر با ایجاد مسیر دوچرخه، در آینده شبکه ای یکپارچه از مسیرهای دوچرخه را شکل خواهد داد و لار را یک گام دیگر به سمت شهر انسان مدار نزدیک خواهد ساخت.

شهردار لار: این آب نمای موزیکال دارای دو حالت هارمونیک و موزیکال است

شهردار لار نیز در حاشیه این مراسم گفت: همزمان با عید بزرگ غدیر، شاهد بهره برداری از نخستین آب نمای خشک موزیکال استان فارس در بوستان ملت شهر لار هستیم.

محمدرضا قنبرنژاد تصریح کرد: این آب نمای موزیکال که با هدف زیباسازی و ایجاد تنوع در امکانات تفریحی شهروندان ساخته شده دارای دو حالت هارمونیک و موزیکال است.

وی افزود: در حالت موزیکال، با پخش موزیک از طریق سیستم صوت مخصوص این آب نما، ترکیبی از حرکات ریتمیک نور و آب باعث ایجاد جلوه های بصری زیبایی می شود.

برای اجرای این پروژه بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان از محل درآمد شهرداری هزینه شده است

شهردار لار در مورد هزینه ی این طرح اظهار کرد: برای اجرای این پروژه که شامل احداث آب نما، محوطه سازی و تاسیسات است بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان از محل درآمد شهرداری هزینه شده است.

قنبرنژاد تصریح کرد: امیدواریم به زودی و به برکت این ایام فرخنده، شاهد از بین رفتن ویروس منحوس کرونا در تمام دنیا باشیم و جشن بزرگی را در کنار این آب نمای بزرگ با حضور تمام شهروندان برگزار کنیم.

امام جمعه لار: امیدواریم این مکان به یک مرکز فرهنگی و تفریحی تبدیل شود

امام جمعه لار نیز در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه چنین طرح هایی از نظر اجتماعی در بهداشت فکری و روانی جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است گفت: یکی از دغدغه ها و خواسته های جدی مردم ایجاد مراکزی این چنینی، پارک های ویژه ی خانواده و بانوان و پارک های تخصصی دارای پیست اسکیت، موتورسواری و دوچرخه سواری هم برای آقایان و هم برای بانوان است که خدا را شکر اعضای شورای شهر و شهردار لار در این راستا گام برمی دارند، پارک بانوان را آغاز کرده اند، پیشرفت خوبی داشته و برای پارک شهر هم بنابر توضیحات مهندس میرپور طرح ها و برنامه های خوبی دارند که امیدواریم این مکان به یک مرکز فرهنگی و تفریحی تبدیل شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مختار موسوی خرم تصریح کرد: امروزه برای پارک های تفریحی هزینه های گزاف نمی کنند که به عنوان نمونه ساختمان های آن چنانی درست کنند بلکه با کمک بخش خصوصی و ایجاد فست فودهای سیار و خدماتی که به طور سیار ارائه می کنند هم اشتغال زایی می شود و هم هزینه های شهرداری پایین می آید.

در موضوعات مختلف تجربه کرده ایم که اگر به جوانان شهر اعتماد کنیم و به آن ها میدان دهیم، طرح های افتخار آمیزی را اجرا می کنند

وی اظهار کرد: از طراح جوان این پروژه تقدیر ویژه ای دارم و این حاکی از لیاقت و توانمندی جوانان شهرستان ماست و باید به این جوانان فرصت داد و اعتماد کرد.

امام جمعه لار در پایان گفت: از اعضای شورای شهر و شهردار لار تشکر می کنم که برای جوانان متخصص بستری ایجاد کرده اند که بتوانند توانمندی ها و قابلیت های خود را عرضه کنند.

احمد دلاور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان، اعضای شورای اسلامی شهر لار، دیگر مدیران شهرستان و معاونین و مدیران شهرداری لار نیز در این مراسم حضور داشتند.

سید کامران علوی – روابط عمومی شهرداری لار

چاپ چاپ